Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Begindatum:
28 okt 2024Einddatum:
27 okt 2025Publicatiedatum:
16 okt 2025In jouw nieuwe functie kom je te werken op de afdeling Kwaliteit & Ondersteuning (K&O). Als kwaliteitsmedewerker kijk je door een 3D-bril en hebt daarom in elke situatie oog voor mens, inhoud én proces. Wat complex is of lijkt, vertaal jij gemakkelijk naar herkenbare kaders en praktische handvatten. Je krijgt door jouw kennis, ontwikkelingsgerichte en open houding het vertrouwen en respect van anderen. Maar je gaat bovenal voor de beste dienstverlening aan de Rotterdammer. Met de menselijke maat als uitgangspunt en rechtmatigheid als basis. Je kunt daarbij goed omgaan met het spanningsveld dat kan ontstaan tussen de rol van coach en controleur. Als jij jezelf herkent in het bovenstaande ben jij misschien wel dé kwaliteitsmedewerker die wij zoeken. Kwaliteit, rechtmatigheid en de menselijke maat vormen belangrijke pijlers voor een goede uitvoering van de Participatiewet. Dat is waar jij van bent in jouw rol als kwaliteitsmedewerker. In een notendop: je adviseert, coacht en toetst. Je ontwikkelt, implementeert en borgt. Je rapporteert, signaleert en optimaliseert.
In de praktijk ziet dat er zo uit:
Toetsen en beslissen
Controleren en beslissen van voorstellen o.b.v. actuele beleids- en uitvoeringsvoorschriften.
Coachen en begeleiden
Coaching en ontwikkeling van inkomensconsulenten en kwaliteitsmedewerkers. Adviseren over het toepassen van wet- en regelgeving, het individualiseringsprincipe en de menselijke maat.
Controleren en rapporteren
Kwaliteitscontroles uitvoeren in KiC. Analyseren van bevindingen en signaleren van trends. Adviseren over mandatering.
Expertise en advies
Bijhouden van vakkennis en geven van vakinhoudelijke instructies. Deelnemen in project- en werkgroepen. Adviseren bij inhoudelijke vraagstukken en werkprocessen ter verbetering van de uitvoering van wet- en regelgeving. Beoordelen van heroverwegingen en/of bezwaarzaken en klachten.
Ontwikkeling en optimalisatie
Continue ontwikkeling en borging van kwaliteitsverbetering op het gebied van wet- en regelgeving, werkprocessen en samenwerking met in- en externe partijen.
Het spannende aan de functie is ook dat jouw takenpakket adaptief is. Dit betekent dat je op termijn op verschillende processen en in verschillende teams (intake, beheer, bijzondere bijstand, heronderzoeken, terugvordering & verhaal etc.) ingezet kan worden. Wel zo leuk als je op zoek bent naar een dynamische werkomgeving. Kortom, een mooie functie waarbij toetsen, controleren en expertise bij elkaar komen.
Jij bent van kwaliteit, rechtmatigheid en van de menselijke maat. Want deze vormen belangrijke pijlers voor een goede uitvoering van de Participatiewet. Dat is waar jij van bent in jouw rol als kwaliteitsmedewerker.
De afdeling Kwaliteit & Ondersteuning (K&O) is onderdeel van het cluster Werk en Inkomen en specifiek het domein Inkomen. Als domein spelen we een belangrijke rol in het bieden van Inkomenszekerheid voor de grote groep Rotterdammers die aangewezen is op een bijstandsuitkering. De afdeling K&O heeft daarin een ondersteunende en onafhankelijke rol. De afdeling bestaat uit 3 teams Kwaliteit, 4 teams administratieve ondersteuning en 1 stafteam. Jij zal in het begin deel uitmaken van 1 van de 3 kwaliteitsteams en op termijn kun je ook bij de andere kwaliteitsteams worden ingezet. Je hebt gemiddeld zo'n 20 tot 25 collega's per kwaliteitsteam en je werkt nauw samen met de inkomensconsulenten, sociaal rechercheurs, medewerkers debiteuren en teammanagers van de afdelingen Beheer, Intake en/of Toezicht.
Wij van Werk en inkomen werken aan de rauwe randen van de stad. Daar waar stadsgenoten niet het vermogen bezitten om een zeker bestaan op te bouwen. Wij bieden de schouder die nodig is als je in een uitkeringssituatie terecht komt. Wij zijn ook de mensen die zich onbaatzuchtig inspannen om iemand vooruit te helpen richting een baan en vast inkomen.
We zetten ons in voor mensen voor wie voorspoed niet vanzelfsprekend is. Rotterdammers die een steuntje in de rug nodig hebben om werk en een inkomen te vinden. Stadsgenoten die keihard knokken om hun eigenwaarde te behouden, en daar vallen ook mensen onder die bijvoorbeeld de taal nog niet machtig zijn omdat ze hun thuisland moesten ontvluchten door een oorlog. Iemand die door een bedrijfsongeval niet meer volledig inzetbaar is. Ondernemers die in de problemen dreigen te komen of jongeren die moeilijk aan de bak komen omdat ze een geestelijke, verstandelijke of lichamelijke beperking hebben. Wij zijn van het echte mensenwerk.
Data voor verificatiegesprek
6, 10 en 11 november 2025, 9:00 -13:00
Let op: De aangeboden kandidaten dienen beschikbaar zijn op deze data.
Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Thuiswerkbeleid:
In het kader van Anders Werken is het mogelijk om voor 50% van de contracturen vanuit huis te werken, na de inwerkperiode van de eerste drie maanden. Voor vergaderingen en digitale ontmoetingen maken we gebruik van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid vereist is, zal dit voornamelijk plaatsvinden op Het Timmerhuis.
Verlengingsopties:
2 x 6 maanden
Tariefrange:
€78,- tot €85,-
Verhouding prijs/kwaliteit:
30% - 70%