Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Ketencoördinator

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief 112Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Waar ben jij van?

Als ketencoördinator ben je van overzicht, verbinding en een effectieve uitvoering van de regionale ketenaanpakken. Je zorgt voor structuur, brengt partijen bij elkaar en creëert de voorwaarden voor een goede samenwerking tussen gemeenten, zorgaanbieders, verzekeraars en andere partners.

Jouw functie

In deze rol werk je als ketencoördinator binnen de IZA-regio Zuid-Hollandse Eilanden. Je richt je op het versterken en optimaliseren van ketenaanpakken op regionaal niveau. Dat begint bij het vinden en screenen van de doelgroep en eindigt bij het realiseren van passende en effectieve interventies. Binnen dit proces ga jij op zoek naar de knelpunten en verbindt jij regionale partners zoals ziekenhuizen, CJG en zorgverzekeraars met lokale ketenpartners om deze knelpunten op te lossen. Daarbij werk je nauw samen met thematrekkers en zorg je voor gezamenlijke afstemming. Jij ziet waar samenwerking nodig is en pakt de regie.

Jouw kernwerkzaamheden zijn;

  • Je verdiept je in de inhoud van de ketenaanpakken en koppelt opgedane kennis aan regionale analyses om knelpunten en kansen te signaleren;
  • Je stemt af met thematrekkers en onderzoekt waar behoefte ligt aan ondersteuning;
  • Je onderhoudt contacten met regionale partners (zoals ziekenhuizen en CJG) en verbindt hen met gemeentelijke ketenteams;
  • Je zoekt actief naar gemeenschappelijkheden tussen de ketenaanpakken en adviseert over waar domein-overstijgende samenwerking het meest effectief is.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding;
  • Je hebt werkervaring als projectleider binnen het sociaal of medisch domein waarbij je aantoonbaar een coördinerende rol hebt vervuld, opgedaan in de afgelopen 2 jaar;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het opzetten van een ketenaanpak, dit blijkt uit werkervaring, opgedaan in de afgelopen 2 jaar;
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en schrift.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt kennis van het IZA en het GALA, opgedaan uit eerdere werkervaring;
  • Je hebt ervaring en inhoudelijke kennis van de ketenaanpakken binnen een gemeente;
  • Je hebt werkervaring bij één van de 25 GGD's;

Competenties

  • Je gedijt goed binnen een complex krachtenveld waarin verschillende belangen samenkomen.
  • Je bent verbindend, toegankelijk en schakelt makkelijk tussen gemeentelijke en regionale partijen.
  • Tegenslagen zetten jou niet aan de kant – je denkt creatief, ziet alternatieve oplossingen en houdt ketenpartners in beweging.
  • Je bent communicatief sterk, netwerkvaardig en hebt een heldere visie op preventie en samenwerking tussen sociaal en medisch domein.

Organisatie en team

De afdeling

De afdeling Strategie en Ondersteuning (S&O) valt onder de directie Publieke Gezondheid Welzijn & Zorg en heeft als afdeling het onderstaande doel: De afdeling S&O stelt strategisch advies op, regisseert en faciliteert op het gebied van bedrijfsvoering gerelateerd aan het primaire proces van de GGD, zodat de belangen van de GGD optimaal worden behartigd. Zodanig dat de Directeur Publieke Gezondheid in staat is hier adequaat sturing aan te geven. Dit doen wij vanuit een deskundige, proactieve, toegewijde, verbindende en veilige organisatie die meebeweegt waar nodig. Dit doen we vanuit drie verschillende teams met een grote verwevenheid. De afdeling S&O bestaat sinds 2024 en is op een positieve manier nog volop in ontwikkeling, zowel qua inhoudelijke invulling als cultuur.

Onze organisatie

De GGD RR is een aparte entiteit binnen de gemeente Rotterdam, maar zit wel verweven binnen de structuur van het Cluster Maatschappelijke ondersteuning. Anders dan reguliere gemeentelijke onderdelen, vervult de GGD RR een regio functie op het gebied van de publieke gezondheid. Deze regio functie vraagt een stuk maatwerk op de bedrijfsvoering en precies dit maatwerk is waar de afdeling S&O voor aan de lat staat.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek

Data voor verificatiegesprek: Week 48/49

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoordt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30 % prijs
  • 70 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Inschrijvingen

Inschrijver kan één kandidaat aanbieden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr