Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Zoetermeer
Logo van Gemeente Zoetermeer

Wmo Contract- en Relatiemanager

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Wmo Contract- en Relatiemanager ben je de strategische schakel tussen beleid, uitvoering en aanbieders. Je werkt aan de verdere ontwikkeling en professionalisering van contract- en relatiemanagement binnen de Wmo en zorgt dat samenwerking, kwaliteit en rechtmatigheid hand in hand gaan. Je stuurt op resultaten door middel van KPIs, voert relatiemanagement met Wmo-aanbieders en signaleert trends op basis van data en analyses. Je vertaalt beleidsdoelen naar concrete afspraken en borgt dat maatschappelijke ambities meetbaar worden gerealiseerd. Je beweegt soepel in een politiek-bestuurlijke omgeving, onderhoudt goede relaties met interne stakeholders en externe partners en bent gesprekspartner op tactisch en strategisch niveau.

Daarnaast lever je een bijdrage aan de verdere professionalisering van het CRM-proces en aan de implementatie van verbeteringen binnen contract- en relatiemanagement in het Sociaal Domein. Je bent verantwoordelijk voor contract- en relatiemanagement binnen de volgende onderdelen: Begeleiding, dagbesteding en kortdurend verblijf (Toekomst Sociaal Domein); Hulpmiddelen; Trapliften; Woningaanpassingen; Onderrijdbare keukens; Plafondliften; Tolkdiensten; Zintuiglijke Gehandicapten; Maatwerkovereenkomsten.

De opdracht kan worden ingevuld voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. Een inzet van 49 uur behoort tot de mogelijkheden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
  • Minimaal een afgeronde Hbo bachelor opleiding
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Contract- en Relatiemanager / Contractmanager, bij voorkeur binnen het Sociaal Domein
  • Uurtarief maximaal 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met toepassing van CATS-CM of NEVI, licht dit duidelijk toe in het cv (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met contractmanagement, inkoop- en aanbestedingstrajecten binnen de gemeentelijke overheid binnen het Sociaal Domein, inclusief opstellen en/of uitvoeren van KPIs, benoem dit duidelijk middels een referentieproject (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met regionale samenwerking of ketenpartners binnen Wmo-contractmanagement (zoals leveranciers van hulpmiddelen of maatwerkvoorzieningen) (30 punten)
  • Motivatiebrief waarin de kandidaat helder beschrijft wat maakt dat deze functie passend is en hoe hij/zij bijdraagt aan de verdere professionalisering van CRM binnen de genoemde kennisgebieden (10 punten)

Competenties

  • Strategisch denkvermogen en omgevingsbewustzijn
  • Analytisch en data gedreven werken
  • Samenwerkingsgericht en gericht op relatiebeheer
  • Politiek-bestuurlijke en organisatiesensitiviteit
  • Onderhandelingskracht en overtuigingskracht
  • Communicatieve vaardigheid en adviesvaardigheid naar stakeholders
  • Innovatief en oplossingsgericht
  • Resultaatgerichtheid en eigenaarschap
  • Plannen, organiseren en prioriteren
  • Coachend vermogen en kennisdeling

Organisatie en team

Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling

Het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer werkt dagelijks aan een sterke, inclusieve stad waarin iedereen mee kan doen. We zetten ons in voor inwoners die ondersteuning nodig hebben op het gebied van zorg, welzijn, participatie en bestaanszekerheid. Binnen het Sociaal Domein werkt de afdeling Gezondheid en Maatschappelijke Ondersteuning aan toegankelijke en kwalitatieve zorg, met aandacht voor samenhang tussen beleid, uitvoering en contractsturing. Ons team Contract- en Relatiemanagement Wmo (CRM) speelt daarin een sleutelrol: we sturen op contractkwaliteit, beleidsrealisatie en samenwerking met partners in de zorg. We geloven in open contact, focus en vernieuwen, waarden die richting geven aan onze manier van werken. We bouwen aan duurzame samenwerkingen met Wmo-aanbieders , regiogemeenten en interne partners. Daarbij zetten we data, processen en relaties in om maatschappelijke impact te realiseren. Werken bij ons betekent werken in een omgeving waar professionalisering, verbinding en maatschappelijke betekenis centraal staan. Jij krijgt de ruimte om te groeien, verantwoordelijkheid te nemen en actief bij te dragen aan een toekomstbestendige zorg - en ondersteuningslandschap.

Gespreksinformatie

De selectiegesprekken vinden plaats op dinsdag 9 december 2025 tussen 10:00 uur en 16:00 uur. Kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op maandag 8 december 2025 bericht.

Na gunning geldt normaliter een doorlooptijd van ongeveer twee weken voordat de kandidaat kan starten. Aangezien deze periode samenvalt met de feestdagen, kan dit proces iets langer duren. De verwachte startdatum ligt daarom, in overleg met de kandidaat, tussen 5 januari en 12 januari 2026.

Aansluitend volgt een overdrachts- en inwerkperiode, waarin aanwezigheid op kantoor nadrukkelijk gewenst is.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer.

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas
  • Opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

Werkdagen

De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Overige informatie

Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr