Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

functioneel beheerder

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

15 dec 2025

Einddatum:

15 dec 2026

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 36 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw functie

Gemeente Rotterdam heeft stevige ambities gericht op het innoveren en verbeteren van haar dienstverlening richting burgers en partners. De trajecten binnen de digitaliseringsagenda van de gemeente zorgen voor een versnelling van de digitale transformatie en leveren een belangrijke bijdrage aan de verbetering van de dienstverlening.

Het vakgebied functioneel beheer neemt binnen de digitaliseringsagenda een belangrijke rol in. Wat er ontwikkeld wordt, moet ook toekomstbestendig worden beheerd. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen die invloed hebben op functioneel beheer. Voorbeelden zijn cloudvorming en Agile-werken.

Gemeente Rotterdam zoekt een ervaren functioneel beheerder die samen met de product owners, teammanager en collega's het functioneel beheer naar een hoger niveau tilt.

Taken/verantwoordelijkheden

In deze functie bestaan je taken/verantwoordelijkheden uit:

  • Dagelijks beheer
  • Gebruikersondersteuning & incidentbeheer
  • Configuratie, inrichting & procesondersteuning
  • Samenwerking met leveranciers/ technisch beheer
  • Organiseren en verzorgen gebruikerstrainingen
  • Begeleiden, testen en accorderen van release-upgrades
  • Procesoptimalisatie
  • Certificaatbeheer
  • Wijzigingsbeheer

Eisen

  • Je bent in het bezit van een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Informatica of Business IT & Management;
  • Je brengt minimaal 4 jaar werkervaring als functioneel beheerder bij een overheidsinstelling met je mee;
  • Je hebt ervaring met het testen en accepteren van systemen;
  • Je hebt ervaring met de Common Ground principes.
  • Je hebt ervaring met Agile (SCRUM) werken;
  • Je bent BiSL gecertificeerd;
  • Je bent ITILv4 gecertificeerd;
  • Je hebt kennis van RPA software's (bijvoorbeeld met UiPath).

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt ervaring met zaakgericht werken binnen een gemeentelijke omgeving;
  • Je hebt ervaring met datagedreven werken en documentcreatiesystemen (Xential);
  • Je hebt ervaring met DevOps werken;
  • Je hebt ervaring met zaaksysteem zoals e-Suite, PodiumD (Open Formulieren);
  • Je hebt kennis van AVG, Archiefwet.

Competenties

Jij bent onze collega die service- en kwaliteitsgericht is en die een proactieve houding heeft. Je kunt anticiperen op ontwikkelingen die gaande zijn. Je werkt resultaatgericht en gestructureerd en bovendien laat je met je leiderschapskwaliteiten zien dat je in bezit bent van coaching- en adviesvaardigheden. Je bent daarom communicatief sterk en beheerst de Nederlandse taal in woord en schrift.

Organisatie en team

De afdeling

Je gaat aan de slag bij de afdeling klantttoepassingen. Wij ondersteunen de clusters o.a. met applicatie gerelateerde vragen en leveren dienstverlening die uiteenlopend is van software ontwikkeling (maatwerk) tot technisch applicatiebeheer. Daarin kom je terecht in het team functioneel beheer en Testing 010. Je werkzaamheden voer je uit in het subteam Zaakgewijs werken.

Onze organisatie

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo'n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.
Een stad waar je ruimte ervaart. Bij een organisatie die je vrijheid en verantwoordelijkheid biedt. Voor werk waar je uitdaging voelt. Zodat jij en de stad blijven groeien. Voor alle Rotterdammers.
Werken voor IIFO waaronder IT valt betekent dat je voor de grootste gemeentelijke IT-werkgever in Nederland komt te werken. We zijn ambitieus, vooruitstrevend en innovatief.

Gespreksinformatie

Procedure

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20% prijs
  • 80% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Inschrijvingen

Inschrijver kan één kandidaat aanbieden.

Doorleenconstructies niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr