Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Begindatum:
16 dec 2024Einddatum:
15 jun 2025Publicatiedatum:
25 nov 2025De Information Security Officer (ISO) draagt actief bij aan de realisatie van een adequate integrale informatiebeveiliging binnen de clusters, in dit geval bij het zorgdomein cluster Maatschappelijke Ontwikkeling en de GGD.
Als ISO is één van je doelen het verhogen van de digitale weerbaarheid, onder meer door het stimuleren van de bewustwording en het gedrag wat daarbij hoort.
Je voert de baselinetoetsen uit en stelt adviesrapporten op voor de proces- en applicatie eigenaren en indien nodig voer je ook een risicoanalyse uit. Ook ondersteun je bij ENSIA en DigiD audits, werk je nauw samen met de privacy-officers en zorg je dat de benodigde acties worden ondernomen bij beveiligingsincidenten. Je draagt actief bij aan een structurele borging van informatiebeveiliging binnen de clusters.
Daarbij adviseer je het lijnmanagement, opdrachtgever of (concern)directie rond informatieveiligheid bijvoorbeeld over risico's (identificeren en risicogesprekken voeren).
Je draagt actief bij aan de informatiebeveiliging binnen de gemeente Rotterdam en heb je veelvuldig contact met/werkt nauw samen met collega's uit je eigen domein (jouw business) en de CISO, andere ISO's, Privacy Officers, Informatiebeheerders en Security Managers.
De afdeling Informatiemanagement en Projecten (IM&P), onderdeel van het domein IIFO (Informatie, Innovatie, Facilitair en Onderzoek), geeft invulling aan de taakgebieden informatie- en demand management, Informatiebeveiliging, Architectuur, Functioneel beheer en Project uitvoering.
Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning is de spil van de gemeentelijke organisatie en maakt kaders voor het hele concern. Zij zorgt er enerzijds voor dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen en de schakel is tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Anderzijds is het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning de schakel met de overige (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering. Producten en diensten zoals ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie zijn gebundeld om toegespitste dienstverlening te leveren die de clusters nodig hebben bij het uitvoeren van haar werk voor de stad.
Data voor verificatiegesprek: Week 49
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 5 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
• 20% prijs
• 80% kwaliteit
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.
Inschrijver kan één kandidaat aanbieden.