Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel applicatie beheerder - cluster SB

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
73 Zuid-Holland

Begindatum:

15 jul 2025

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

3 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving van de opdracht
Je dagelijkse en belangrijkste werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Analyseren van storingen welke optreden in de applicaties;

  • Bewaken en controleren van applicatie storingen;

  • Produceren van uitrij - en waardekaarten;

  • Verzorgen van een abonnementenadministratie;

  • Klachten en restituties behandelen/uitzoeken van de klachtenafdeling, Belastingdienst en Politie ect;

  • Sleutelkluis beheer;

Daarnaast kunnen deze werkzaamheden aangevuld worden met de volgende werkzaamheden:

  • Eerste- en tweedelijns ondersteuning bij vragen en problemen rondom diverse applicaties en deze oplossen of doorzetten naar derden (leveranciers/ICT-gemeente Rotterdam);

  • Verrichten van (probleem)analyses en de gevolgen voor een wijziging in kaart brengen;

  • Rapporteren aan leidinggevende en direct betrokken collega’s inzake mogelijke risico’s en veranderingen;

  • Documenteren van processen, deze optimaliseren en actualiseren.

  • Zorgdragen dat de databases integer en correct blijven;

  • Testen van nieuwe of gewijzigde functionaliteiten.

Kandidaat omschrijving
Jij snapt als geen ander wat de meerwaarde van de systemen is. Jij bent dan ook dé expert op het gebied van “jouw” applicaties. Je bent van het ad-hoc oplossen van problemen en zorgt ervoor dat onze applicaties de juiste functionaliteit leveren. Ook ben je van het beter en slimmer (LEAN) inrichten van de applicaties en beheersprocessen. Jij zoekt op basis van de vraag vanuit de business steeds naar de juiste inrichting en houdt de laatste updates en functionaliteiten bij in de applicatie.

Eisen

  1. Je beschikt minimaal over een afgeronde MBO opleiding in de richting Informatica of Techniek;

  2. Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring in de IT als functioneel applicatiebeheerder, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;

Wensen en competenties

Wensen

  1. Je hebt een afgeronde HBO-opleiding in de richting Informatica of Techniek.

  2. Je hebt werkervaring met één of meerdere (software) systemen op het gebied van parkeren:

    • FAMAS,

    • FLOWBIRD,

    • SKIDATA,

    • IP-PARKING,

    • PARKXS.

  3. Je hebt werkervaring bij een gemeente met minimaal 100.000 inwoners.

  4. Je hebt werkervaring bij een organisatie die zich bezighoudt met parkeren en/of parkeerproducten.

Competenties

Je bent analytisch en ziet daardoor snel verbanden die je omzet in acties. Je bent iemand die snel tot de kern van een probleem komt, oplossingsgericht is en daar naar handelt. Je kan zelfstandig werken en tegelijkertijd ook goed functioneren in teamverband. Je bent communicatief sterk (in woord en geschrift) en bent een prettige gesprekspartner voor de eindgebruikers en leveranciers. Je overtuigingskracht inzetten wanneer dat nodig is, daar heb jij geen problemen mee. Verder ben je integer, accuraat, flexibel, stressbestendig, nieuwsgierig en zoek je actief naar nieuwe kennis en toepassingen.

Organisatie en team

Organisatie

Werken in Rotterdam is leuk, maar werken aan Rotterdam is nog veel leuker. Jij draagt bij aan een stad die continu in ontwikkeling is, waar we elke dag kijken hoe we onze uitvoerende collega’s optimaal kunnen ondersteunen en welke organisatorische en inhoudelijke verbeteringen daarvoor nodig zijn. Met jouw expertise en lef help je deze vragen te beantwoorden en breng je vernieuwing in de praktijk.

Rotterdam is een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt – innovatief, internationaal en altijd in beweging. Dit brengt complexe vraagstukken en grote maatschappelijke uitdagingen met zich mee. Als onderdeel van deze vooruitstrevende stad werk jij voor én samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Dat vraagt om een eigentijdse overheid die ruimte en kansen biedt om niet alleen de stad, maar ook jezelf te blijven ontwikkelen.

De afdeling

Cluster Stadsbeheer
Stadsbeheer werkt aan resultaat op straat. Aan een openbare ruimte die schoon, veilig en onderhouden is. De medewerkers variëren van rioolreinigers tot straatvegers, van toezichthouders in garages tot handhavers en van onderhoudsmonteurs tot landmeters.

Of het nu is via beheer, onderhoud, handhaving of toezicht, Stadsbeheer heeft één doel. Dagelijks de handen uit de mouwen steken voor een verzorgd Rotterdam. Omdat het altijd beter kan.

Toezicht, Handhaving, Parkeren & Markten (THPM)
Toezicht en Handhaving draagt zorg voor een goed gebruik van de buitenruimte. Daarvoor houden we toezicht en handhaven we bij overtredingen, door handhavers en met behulp van cameratoezicht. Ook voeren we regie op parkeren in de stad, op straat en in garages. Toezicht en Handhaving bedient bruggen en sluizen en vormt met de meldkamer het coördinerende hart van een groot aantal werkprocessen in de stad. Kortom, een veelzijdige en op de stad gerichte organisatie!

De afdeling Parkeren (Parkeervoorzieningen) is een uitvoerende organisatie. De afdeling is verantwoordelijk voor innovatie, beheer en exploitatie van openbare en stallingparkeergarages, P+R-terreinen, fietsenstallingen, fietstrommels en parkeerautomaten. Daarnaast voert de afdeling de controle uit op het betaald parkeren. Prestaties, kosten en uitgaven worden over de gehele levenscyclus van de kapitaalgoederen geoptimaliseerd om de doelen van de organisatie te realiseren. Met de instandhouding van onze assets dragen wij bij aan de bereikbaarheid, de kwaliteit en de duurzaamheidsdoelstellingen van de stad.

Gespreksinformatie

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30 % prijs

  • 70 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen
Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken, kan er vanuit huis worden gewerkt. Fysieke aanwezigheid vindt voornamelijk plaatst op de volgende locatie: Kleinpolderplein 3-5. Incidenteel op een andere gemeentelijke locatie. Voor het digitaal vergaderen en digitaal ontmoeten, wordt er gebruik gemaakt van MS Teams.

  • Data voor verificatiegesprek:  
    Week 27

  • Tariefrange:  

    €64 - €73

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur