Adviseur externe inhuur - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 5 dagen
70 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO) is de Haarlemmerolie van de gemeentelijke organisatie. Wij zorgen ervoor dat ruim 14.000 collega’s en het college van burgemeester en wethouders elke dag het beste uit zichzelf kunnen halen voor de stad. We worden vaak de backbone van de gemeentelijke organisatie ‘het concern’ genoemd, in de praktijk is dat misschien zo, maar wij hebben slechts een bescheiden rol. Het zijn onze collega’s van andere organisatieonderdelen die wij in de schijnwerpers willen zetten zodat de stad op hen kan rekenen.

De afdeling
Diverse specialistische HRO-teams komen in de afdeling Mobiliteit, Ontwikkeling & Beleid bij elkaar. Binnen deze afdeling werken de teams Mobiliteit Vraag (Recruitment en Stagebureau), Mobiliteit Aanbod (loopbaanontwikkeling), Externe Inhuur, Ontwikkeling, Management Development (MD) en Beleid, Analytics en Projecten (BAP) onderling nauw samen.

De teams van Mobiliteit (Vraag, Aanbod en Externe Inhuur) houden zich bezig met recruitment, duurzame inzetbaarheid en mobiliteit binnen of buiten de organisatie. Het team Ontwikkeling neemt de regie bij vraagstukken rondom mens- en talentontwikkeling. Het Team Management Development adviseert gevraagd en ongevraagd over loopbaan, mobiliteit en ontwikkeling van leidinggevenden vanaf schaal 13/14 en ondersteunt en adviseert bij de MD-processen matchen, schouwen en ontwikkelen.  Daarnaast zorgt het team voor de ontwikkeling en uitvoering van het traineeprogramma van de gemeente en nog een aantal maatwerktraineeprogramma’s met partners als de G4 en de MRDH.
Het team Beleid, Analytics en Projecten (BAP) zorgt voor concernbreed HRO-beleid, arbeidsvoorwaardenbeleid & HRO kaders en -instrumenten, de ontwikkeling van datagedreven werken (met analyses en cijfers) en levert projectleiders voor HRO-projecten.

De afdeling MOB is onderdeel van de directie HRO-C, waarin alle teams en afdelingen van HRO, Communicatie en Integriteit zijn ondergebracht. De directie HRO-C is onderdeel van het cluster Bestuurs- en Concern Ondersteuning (BCO).

Omschrijving van de opdracht
Als adviseur ben jij straks van begin tot eind betrokken bij de inhuurvraagstukken, een rol waarbij HR en inkoop samen komen. Jij richt je op de invulling van tijdelijke inhuurvraagstukken waarbij je jouw adviesvaardigheden dagelijks inzet. Daarbij maak je gebruik van het Rotterdamse inkoopbeleid en de wet- en regelgeving omtrent inhuur. Je zorgt voor snelheid in het proces door snel te schakelen met de vacaturehouder. Daarnaast onderhoudt je nauw contact met diverse uitzend- en detacheringsbureaus.

Verder bestaan je taken en verantwoordelijkheden onder andere uit:

  • In gesprek gaan met de vacaturehouders: jij achterhaalt welke inhuurvorm het beste past bij de vraag die er ligt. Vervolgens bespreek je het profiel en vraag je uit wat er nodig is voor het uitvoeren van de functie. Hierbij zet je jouw adviesvaardigheden in om tot de best passende invulling te komen.

  • Toetsen van de gespecificeerde uitvragen aan bestaande wet- en regelgeving gericht op het inhuren van externe professionals. Denk hierbij aan de Aanbestedingswet en de wet DBA.

  • Uitzetten van het profiel naar diverse uitzend- detacheringsbureaus waarbij je voornamelijk gebruik maakt van het Dynamisch Aankoop Systeem.

  • Screenen van cv’s om de juiste matches te maken tussen de functie en de kandidaat. Indien nodig sluit je aan bij verificatiegesprekken om de selectiecriteria te toetsen.

Kandidaat omschrijving
Jij bent van snel schakelen, met aandacht voor de interne opdrachtgever én voor duurzame samenwerkingen met leveranciers. Samen met collega’s ga je de strijd aan met de huidige arbeidsmarkt, welke gebukt gaat onder grote spanningen. Hoe werken we snel en efficiënt?

Op welke wijze kan je het beste de vraag formuleren? Een mooie mix van meters maken én doordenken!

Competenties:
Jouw belangrijkste eigenschap? Je hebt een flinke dosis overtuigingskracht. Daardoor ben je een stevige gesprekspartner, dé businesspartner voor de vacaturehouder die overwicht heeft, kritisch is en gevraagd en ongevraagd adviezen geeft. Je weet snel en accuraat te schakelen en je hart zit op de juiste plek voor de stad. Jij hebt creatieve ideeën over hoe we in deze krappe arbeidsmarkt tijdelijk, extern personeel kunnen inhuren binnen de wettelijke kaders. De huidige ontwikkelingen op de arbeidsmarkt zie jij als een uitdaging en je bent daarom gedreven om samen met de collega’s van team Inhuur op zoek te gaan naar een oplossing voor het invullen van schaarse profielen. Ondanks het feit dat je veel te doen hebt en ook nog eens die mailbox volloopt, switch je makkelijk tussen de verschillende werkzaamheden. Met jouw flexibele instelling is dat voor jou geen probleem. Dankzij jouw doorzettingsvermogen en zelfstandigheid, weet jij jouw werkzaamheden snel eigen te maken en is er enkel een korte inwerktijd nodig. Met je stressbestendige houding weet je prioriteiten te stellen en je hoofd koel te houden. Of dit nou binnen het ICT/IT, sociaal- en/of ruimtelijk domein betreft, dat maakt voor jou niets uit.

Eisen

  1. Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding of hbo werk-en denkniveau met minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;

  2. Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in de arbeidsbemiddeling opgedaan in de afgelopen 3 jaar;

  3. Je hebt minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van HR opgedaan binnen een gemeente;

  4. Je hebt actuele kennis van wet- en regelgeving rondom flexibele arbeid;

  5. Je hebt een training of cursus gesprekstechnieken of adviesvaardigheden afgerond.

Gunningscriteria

  1. Je hebt ervaring met het prioriteren van administratieve verwerkingen en mailboxbeheer;

  2. Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met een Dynamisch Aankoop Systeem.;

  3. Je hebt kennis van de systemen Mercell en Oracle.

Procedure
Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20 % prijs

  • 80 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen
Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden

Aanvullende informatie
In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op de volgende locatie: Wilhelminakade.

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur