Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Senior medewerker Informatiebeheer

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 7 dagen
65 30 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

30

Publicatiedatum:

28 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal.
Wij hanteren een autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.

Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Informatiebeheerder
De groep Informatie Beheer bestaat uit Informatiebeheerders, Kwaliteitsbeheerders en Adviseurs Informatiebeheer. De missie van Informatie Beheer is om een kwalitatief hoogwaardig digitale informatievoorziening te realiseren en in stand te houden binnen de gemeentelijke organisatie. Je bent in de rol van Medewerker informatiebeheer verantwoordelijk voor de beschikbaarheid en validiteit van documentaire informatie- en archiefproducten. Ons vakgebied is in beweging. Door allerlei ontwikkelingen staan we voor grote opgaven om ervoor te blijven zorgen dat de gemeente betrouwbaar en transparant blijft. Daarom zijn we gestart met een aantal projecten die onze informatiehuishouding naar een hoger niveau gaan tillen. Ook zijn we aan de slag met Lean voor het optimaliseren van onze Informatiebeheer processen in het sociaal domein.

De inhuuropdracht
De inhuuropdracht bestaat uit reguliere taken en specifiekere klussen. Meedraaien in de reguliere werkzaamheden is van belang omdat collega’s dit jaar regelmatig in opleiding gaan en dan kun jij de dienstverlening voort zetten.

De reguliere werkzaamheden:

  • Het sorteren en registeren van (digitale) post, scannen en controle op volledigheid van scans. Daarnaast het vormen, ontsluiten en afhandelen van (digitale) zaken;

  • Het controleren van de te archiveren zaken op volledigheid en juiste metadata om vervolgens te archiveren en relateren in Zaaksysteem. Ook het signaleren van zaken die niet juist worden aangeleverd is daarbij van belang;

  • Het verstrekken van informatie uit de (digitale) archieven en het extern opvragen en uitlenen van analoge dossiers;

  • Vanuit jouw uitvoerende rol denk je ook (pro) actief mee over vakinhoudelijke ontwikkelingen en organisatieontwikkelingen en wat dit betekent voor het team Informatie Beheer en voor de werkzaamheden.

De specifieke klussen:

  • Optimaliseren van Informatiebeheer dienstverlening, zoals zoekvragen in de oude archieven en studiezaaldienstverlening voor externen.

  • Voorstellen doen voor het uniformeren van de uitvoering van ‘opnemen, beheren en beschikbaarstelling’ van informatie.

Jouw senioriteit
Je bent iemand die al meerdere jaren werkervaring heeft in informatiebeheer bij de lokale overheid, hebt MBO+ werk- en denkniveau, aangevuld met minimaal SOD 1 en eventueel andere vakgerichte opleidingen zoals SOD 2, LARM of IDM. Je hebt affiniteit en ervaring met zowel analoge, als digitale archivering. En bent iemand die van nature oog heeft voor continue verbeteren en daar graag in samenspraak met collega’s initiatieven en voorstellen toe doet. Uiteraard dien je ook zelfstandig in het team te kunnen functioneren en ben je communicatief vaardig om de klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn

Eisen & Wensen

  1. De kandidaat heeft specifieke vakkennis van informatiebeheer, zoals SOD 1, SOD 2 en L(A)RM blijkt uit CV
    10p

  2. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante recente werkervaring. Dit moet blijken uit CV
    5p

  3. Het tarief is maximaal € 65,--, dit is incl. reis, parkeer- en verblijfkosten. Tevens gaan wij ervan uit dat de kandidaat zelf over devices beschikt zoals laptop en smartphone of deze verstrekt krijgt door leverancier/werkgever. Er is geen gelegenheid tot parkeren op eigen terrein.
    5p

  4. In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er.
    5p

  5. Kandidaat heeft een relevante (minimaal) MBO opleiding (Dit moet blijken uit het CV)
    5p

  6. De kandidaat heeft ervaring bij een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
    5p

  7. Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.
    5p

  8. Kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek)
    10p

    • Communicatief vaardig

    • Proactief en initiatiefrijk

    • Verbindend/bruggenbouwer

  9. De kandidaat heeft specifieke kennis van archivering (blijkt uit cv)
    5p

  10. Prijsscore: ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    25p

Aanvullende informatie

  • Het tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfkosten.

  • De kandidaat beschikt over eigen devices en telefoon.

  • Er dient een VOG (op aspecten 11,12 en 41), niet ouder dan 2 maanden, te worden overlegd voor een vergelijkbare functie of deze dient te worden aangevraagd.

  • Er is geen mogelijkheid tot parkeren op eigen terrein.

  • Gemeente Roosendaal kent flexibele werktijden, afstemming, indeling van uren is in overleg met je groep. Aanwezigheid op kantoor op alle dagen van de week, thuiswerken is geen mogelijkheid

Let op!:
Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur