Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
31 jan 2026Uren per week:
30Publicatiedatum:
28 mei 2025Organisatie
Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal.
Wij hanteren een autonomere werkwijze. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.
Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.
Informatiebeheerder
De groep Informatie Beheer bestaat uit Informatiebeheerders, Kwaliteitsbeheerders en Adviseurs Informatiebeheer. De missie van Informatie Beheer is om een kwalitatief hoogwaardig digitale informatievoorziening te realiseren en in stand te houden binnen de gemeentelijke organisatie. Je bent in de rol van Medewerker informatiebeheer verantwoordelijk voor de beschikbaarheid en validiteit van documentaire informatie- en archiefproducten. Ons vakgebied is in beweging. Door allerlei ontwikkelingen staan we voor grote opgaven om ervoor te blijven zorgen dat de gemeente betrouwbaar en transparant blijft. Daarom zijn we gestart met een aantal projecten die onze informatiehuishouding naar een hoger niveau gaan tillen. Ook zijn we aan de slag met Lean voor het optimaliseren van onze Informatiebeheer processen in het sociaal domein.
De inhuuropdracht
De inhuuropdracht bestaat uit reguliere taken en specifiekere klussen. Meedraaien in de reguliere werkzaamheden is van belang omdat collega’s dit jaar regelmatig in opleiding gaan en dan kun jij de dienstverlening voort zetten.
De reguliere werkzaamheden:
Het sorteren en registeren van (digitale) post, scannen en controle op volledigheid van scans. Daarnaast het vormen, ontsluiten en afhandelen van (digitale) zaken;
Het controleren van de te archiveren zaken op volledigheid en juiste metadata om vervolgens te archiveren en relateren in Zaaksysteem. Ook het signaleren van zaken die niet juist worden aangeleverd is daarbij van belang;
Het verstrekken van informatie uit de (digitale) archieven en het extern opvragen en uitlenen van analoge dossiers;
Vanuit jouw uitvoerende rol denk je ook (pro) actief mee over vakinhoudelijke ontwikkelingen en organisatieontwikkelingen en wat dit betekent voor het team Informatie Beheer en voor de werkzaamheden.
De specifieke klussen:
Optimaliseren van Informatiebeheer dienstverlening, zoals zoekvragen in de oude archieven en studiezaaldienstverlening voor externen.
Voorstellen doen voor het uniformeren van de uitvoering van ‘opnemen, beheren en beschikbaarstelling’ van informatie.
Jouw senioriteit
Je bent iemand die al meerdere jaren werkervaring heeft in informatiebeheer bij de lokale overheid, hebt MBO+ werk- en denkniveau, aangevuld met minimaal SOD 1 en eventueel andere vakgerichte opleidingen zoals SOD 2, LARM of IDM. Je hebt affiniteit en ervaring met zowel analoge, als digitale archivering. En bent iemand die van nature oog heeft voor continue verbeteren en daar graag in samenspraak met collega’s initiatieven en voorstellen toe doet. Uiteraard dien je ook zelfstandig in het team te kunnen functioneren en ben je communicatief vaardig om de klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn
Eisen & Wensen
De kandidaat heeft specifieke vakkennis van informatiebeheer, zoals SOD 1, SOD 2 en L(A)RM blijkt uit CV
10p
De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante recente werkervaring. Dit moet blijken uit CV
5p
Het tarief is maximaal € 65,--, dit is incl. reis, parkeer- en verblijfkosten. Tevens gaan wij ervan uit dat de kandidaat zelf over devices beschikt zoals laptop en smartphone of deze verstrekt krijgt door leverancier/werkgever. Er is geen gelegenheid tot parkeren op eigen terrein.
5p
In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er.
5p
Kandidaat heeft een relevante (minimaal) MBO opleiding (Dit moet blijken uit het CV)
5p
De kandidaat heeft ervaring bij een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
5p
Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.
5p
Kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek)
10p
Communicatief vaardig
Proactief en initiatiefrijk
Verbindend/bruggenbouwer
De kandidaat heeft specifieke kennis van archivering (blijkt uit cv)
5p
Prijsscore: ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
25p
Aanvullende informatie
Het tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfkosten.
De kandidaat beschikt over eigen devices en telefoon.
Er dient een VOG (op aspecten 11,12 en 41), niet ouder dan 2 maanden, te worden overlegd voor een vergelijkbare functie of deze dient te worden aangevraagd.
Er is geen mogelijkheid tot parkeren op eigen terrein.
Gemeente Roosendaal kent flexibele werktijden, afstemming, indeling van uren is in overleg met je groep. Aanwezigheid op kantoor op alle dagen van de week, thuiswerken is geen mogelijkheid
Let op!:
Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden.