Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Microsoft 365 Specialist

Stichting Bevolkingsonderzoek Nederland

Hoogoorddreef 54E, 1101 BE Amsterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
50 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

28 mei 2025

Organisatie
Bevolkingsonderzoek Nederland in haar huidige vorm bestaat sinds januari 2022. De nieuwe (landelijke) organisatie is ontstaan uit een fusie van vijf regionale organisaties. Bevolkingsonderzoek Nederland is verantwoordelijk voor de uitvoering van drie bevolkingsonderzoeken in Nederland: wij screenen verschillende bevolkingsgroepen op baarmoederhalskanker, darmkanker en borstkanker. Ruim 4,5 miljoen Nederlanders worden jaarlijks uitgenodigd voor één of meerdere van deze bevolkingsonderzoeken. Bij onze organisatie werken 950 collega's aan hetzelfde doel: een bijdrage leveren aan de vroegtijdige opsporing van kanker. Vroege opsporing helpt! Het vergroot de kans op een succesvolle behandeling en vaak is ook een minder ingrijpende behandeling nodig. Wij zijn trots op ons werk en op onze maatschappelijke bijdrage.

Onze kernwaarden betrokken, betrouwbaar en bereikbaar komen tot uiting in onze interne organisatie en de relatie tot de buitenwereld. Ze bieden ons richting om ons werk en onze organisatie steeds weer te verbeteren. #Samenvoormiljoenennederlanders!

Doel van de functie 
Wij zoeken een ervaren Microsoft 365 Specialist die bedreven is in het helpen van organisaties met de adoptie van Microsoft 365 én beschikt over solide technische kennis van onder andere Teams, OneDrive, Exchange Online en Microsoft Purview. Daarnaast is affiniteit met Azure belangrijk, zodat de specialist waar nodig ook lichte beheerwerkzaamheden binnen Azure kan oppakken.  

Kerntaken 
Adoptie & Change Management 

  • Ondersteunen van gebruikers en afdelingen bij de adoptie van Microsoft 365 (incl. trainingen, begeleiding en communicatie);

  • Adviseren over en implementeren van best practices voor moderne samenwerking en productiviteit;

  • Opstellen van adoptieplannen en gebruikershandleidingen;

Beheer & Configuratie

  • Dagelijks beheer van Microsoft Teams, OneDrive en Exchange Online;

  • Beheer van compliance- en beveiligingsinstellingen via Microsoft Purview;

  • Inrichten en optimaliseren van M365-governance (groepen, rechten, retentiebeleid, etc.).

Azure ondersteuning

  • Incidenteel uitvoeren van beheerwerkzaamheden in Azure, zoals Identity & Access Management, resource monitoring of eenvoudige configuratiewijzigingen;

  • Samenwerken met Azure-beheerders bij complexere vraagstukken. 

Vereisten/ knock-outcriteria

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van adoptietrajecten binnen Microsoft 365;

  2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  3. Aantoonbare werkervaring met Microsoft Azure en met name Entra ID;

  4. Aantoonbare kennis van Microsoft Teams, OneDrive, Exchange Online en Microsoft Purview;

  5. Aantoonbare kennis van governance, compliance en security binnen Microsoft 365.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Microsoft 365 Specialist (40 punten);

  2. Een maximum uurtarief € 50,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten  (30 punten);

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Entra ID (30 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig en in staat om bruggen te slaan tussen techniek en gebruikers.

  • Proactieve en zelfstandige werkhouding.

  • Klantgericht en analytisch.

  • Flexibel: zowel hands-on als adviserend inzetbaar.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 12 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur