Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

AFAS Consultant t.b.v. Functioneel Beheer

Stichting Bevolkingsonderzoek Nederland

Hoogoorddreef 54E, 1101 BE Amsterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
50 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

28 mei 2025

Organisatie
Bevolkingsonderzoek Nederland in haar huidige vorm bestaat sinds januari 2022. De nieuwe (landelijke) organisatie is ontstaan uit een fusie van vijf regionale organisaties. Bevolkingsonderzoek Nederland is verantwoordelijk voor de uitvoering van drie bevolkingsonderzoeken in Nederland: wij screenen verschillende bevolkingsgroepen op baarmoederhalskanker, darmkanker en borstkanker. Ruim 4,5 miljoen Nederlanders worden jaarlijks uitgenodigd voor één of meerdere van deze bevolkingsonderzoeken. Bij onze organisatie werken 950 collega's aan hetzelfde doel: een bijdrage leveren aan de vroegtijdige opsporing van kanker. Vroege opsporing helpt! Het vergroot de kans op een succesvolle behandeling en vaak is ook een minder ingrijpende behandeling nodig. Wij zijn trots op ons werk en op onze maatschappelijke bijdrage.

Onze kernwaarden betrokken, betrouwbaar en bereikbaar komen tot uiting in onze interne organisatie en de relatie tot de buitenwereld. Ze bieden ons richting om ons werk en onze organisatie steeds weer te verbeteren. #Samenvoormiljoenennederlanders!

Wij zijn op zoek naar een gedreven Medior/Senior AFAS Functioneel Beheerder die ons team komt versterken. Je bent verantwoordelijk voor het functioneel beheer, optimalisatie en ondersteuning van AFAS Profit & InSite binnen onze organisatie. Je werkt nauw samen met de verschillende afdelingen om de processen te verbeteren en te ondersteunen vanuit AFAS.

Werkzaamheden/ Verantwoordelijkheden 

  • Beheren en optimaliseren van AFAS Profit & InSite. 

  • Oplossen van incidenten en gebruikersvragen op het gebied van AFAS. 

  • Analyseren van bedrijfsprocessen en deze vertalen naar efficiënte AFAS-oplossingen. 

  • Actief meedenken over procesverbeteringen en digitalisering binnen de organisatie. 

  • Coördineren van updates en releases i.s.m. AFAS Software en interne stakeholders. 

  • Trainen en ondersteunen van junior functioneel beheerder, key-users en eindgebruikers. 

  • Opstellen en onderhouden van gebruikersdocumentatie en werkinstructies. 

 Vereisten/ knock-outcriteria

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als AFAS consultant of AFAS functioneel beheerder;

  3. Aantoonbare werkervaring met het maken van analyses, rapportages en optimalisatie van processen;

  4. Aantoonbare werkervaring met HRM, Payroll en financiële projecten;Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met

  5. koppelingen naar externe systemen (benoem dit in het cv);

  6. Aantoonbare AFAS-certificering.

  7. Een maximum uurtarief van € 50 ,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bedrijfskunde of IT (20 punten);

  2. Een aantoonbare afgeronde Wo bachelor opleiding bedrijfskunde of IT (20 punten);

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als AFAS consultant of AFAS functioneel beheerder (30 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van implementatieprojecten en update binnen AFAS (30 punten).

Competenties

  • Analytisch en probleemoplossend vermogen; 

  • Klantgericht en resultaatgericht; 

  • Goede communicatieve vaardigheden; 

  • Zelfstandig en teamgericht kunnen werken; 

  • Proactief en verantwoordelijk. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 12 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur