Juridisch adviseur omgevingsrecht

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 6 dagen
90 32 Noord-Brabant

Begindatum:

16 mei 2025

Einddatum:

16 sept 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

30 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Juridisch adviseur omgevingsrecht
32 uur per week 
“Een ervaren en klantgerichte collega die gevraagd en ongevraagd advies geeft over het omgevingsrecht!”

Word juridisch adviseur omgevingsrecht en maak impact!
 Ben jij klaar voor een uitdagende juridische rol waarin je écht het verschil kunt maken? Als juridisch adviseur omgevingsrecht krijg je de kans om mee te bouwen aan de fysieke leefomgeving van morgen. Je duikt in vergunningaanvragen, toetst ze aan het omgevingsplan en zoekt naar oplossingen binnen de wet- en regelgeving. Van het adviseren over APV/Bijzondere Wetten tot het vormgeven van het nieuwe omgevingsplan: jij bent dé juridische sparringpartner die meedenkt, oplost en adviseert.
 
Daarnaast vertegenwoordig je het college bij bezwaar- en beroepsprocedures en werk je samen met collega’s, bestuurders en inwoners aan complexe juridische vraagstukken. Geen dag is hetzelfde, want naast je juridische expertise, neem je ook deel aan projectgroepen en help je de organisatie om klaar te zijn voor de komst van de Omgevingswet.
 
Jij bent de juridische duizendpoot die we zoeken
Jij bent een stevige, ervaren professional die zelfstandig en proactief aan de slag gaat.
Jij schakelt moeiteloos tussen verschillende partijen en weet complexe materie helder uit te leggen. Of je nu een collega, bestuurder of inwoner adviseert, jij bent niet bang om je mening te geven – gevraagd én ongevraagd. Je werkt proactief, denkt in mogelijkheden en weet dat samenwerken de sleutel is tot succes.
 
Wat we graag bij je zien:

  •  Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een juridische richting

  •  Interesse in of basiskennis van het omgevingsrecht (ervaring is mooi meegenomen, maar geen must!)

  • Een oplossingsgerichte mindset en sterke communicatieve skills

  • Lef, besluitvaardigheid en het vermogen om verschillende belangen samen te brengen

 Klaar om je juridische talent in te zetten voor een betere leefomgeving?
Solliciteer nu en ontdek hoe jij impact kunt maken als juridisch adviseur omgevingsrecht!

Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden

Eisen

  • Het tarief is maximaal € 90,-- , dit is incl. reis-, parkeer- en verblijfskosten. Tevens gaan we er vanuit dat de kandidaat zelf over devices beschikt zoals laptop en smartphone of deze verstrekt krijgt via de leverancier. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein. Er dient een VOG te worden overlegd op de aspecten 11,12 en 41.

  • De kandidaat heeft een specifieke vakkennis van Omgevingsrecht (blijkt uit CV)

  • n verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Ben je daarmee akkoord ?

  • De kandidaat beschikt over 3-4 jaar aantoonbare relevante werkervaring in een soortgelijke functie op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV)

  • De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding, in een relevante (juridische) richting.

  • De kandidaat beschikt over relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV)

Wensen

  • De kandidaat is in staat om op de gevraagde startdatum met de werkzaamheden te starten.

  • Kandidaat heeft ervaring in, belangstelling voor of basiskennis van het omgevingsrecht.

  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit het gesprek) klantgericht: 2 pnt politiek-bestuurlijke sensitiviteit: 2 pnt analytisch vermogen: 2 pnt samenwerken: 2 pnt

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur