Projectleider Civiel

Generaal Spoorlaan 2, 2283 GM Rijswijk, Nederland

Sluit over 2 dagen
125 20 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

21 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gemeente Rijswijk zoekt een enthousiaste projectleider die zich thuis voelt in een meer duurzame wereld. Als technisch projectleider ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitvoering en afstemming van de projecten, onder andere: gebiedsontwikkeling Bogaard Stadscentrum. Je werkt nauw samen met onze interne collegas en externe. Je bent mede verantwoordelijk voor vaak politiek gevoelige projecten. Hierbij zijn communicatieve en coordinerende kwaliteiten van belang. Als projectleider voer je overleg met diverse aannemers en andere gemeentes over de beleids- en projectplannen en ben je vanzelfsprekend (mede)verantwoordelijk voor de begroting.

Takenpakket:

  • Je bent aanspreekpunt en adviseur voor management op alle relevante zaken op het gebied van project uitvoering;
  • Je beheert de budgetten, signaleert over en onderschrijdingen;
  • Aansturen van complexe en minder complexe herinrichtings- en groot onderhoudsprojecten vanaf de voorbereidingsfase tot en met de realisatiefase;
  • Projectmatig werken bij het aansturen van projecten op basis van risicoanalyse van tijd, geld, kwaliteit, organisatie, informatie en communicatie (G(R)OTICK);
  • Aansturen van een multidisciplinair projectteam van interne medewerkers en externe adviseurs;
  • Voeren van participatie en inspraakprocessen;
  • Adviseren van het college van B&W en gemeenteraad over het project;
  • Je beheert de budgetten, signaleert over en onderschrijdingen;
  • Aansturen van complexe en minder complexe herinrichtings- en groot onderhoudsprojecten vanaf de voorbereidingsfase tot en met de realisatiefase;
  • Projectmatig werken bij het aansturen van projecten op basis van risicoanalyse van tijd, geld, kwaliteit, organisatie, informatie en communicatie (G(R)OTICK);
  • Aansturen van een multidisciplinair projectteam van interne medewerkers en externe adviseurs;
  • Voeren van participatie en inspraakprocessen;
  • Adviseren van het college van B&W en gemeenteraad over het project.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van civiele techniek / bouwkunde;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider civiel bij een gemeente;
  • Uiterlijk beschikbaar per 11 augustus 2025 voor gemiddeld 20 uur per week;
  • Uurtarief maximaal 125,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender / exclusief btw.

Wensen en competenties

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 20 jaar als technisch projectleider op het gebied van binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen en klimaatbestendige inrichtingen;

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmatig werken conform GROTICK, benoem waar dit is opgedaan;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met burgerparticipatie, benoem waar dit opgedaan;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met civieltechnische advisering, duidelijk weergeven in het cv;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider civiel in de afgelopen 8 jaar binnen een gemeente;

  • Minimaal 2 afgeronde cursussen op het gebied van civiele techniek, duidelijk weergeven in het cv.

Competenties

  • Een enthousiaste, flexibele, creatieve, communicatief vaardige en leergierig ingestelde persoonlijkheid;

  • Met affiniteit voor duurzaamheid;

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;

  • Stressbestendig;

  • Conflicthantering;

  • Besluitvaardig;

  • Flexibel;

  • Teamspeler en klantgericht;

  • Planmatig en resultaatgericht kunnen werken.

  • Je bent resultaat- en oplossingsgericht;

  • Je bent goed in plannen en organiseren;

  • Je bent een verbinder en motivator;

  • Je bent organisatiesensitief en omgevingsbewust;

  • Je kan je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.

Organisatie en team

Stadsbeheer is verantwoordelijk voor het beheer en de (her)inrichting van de openbare buitenruimte van o.a. woonwijken, parken, infrastructuur en bedrijventerreinen. Het team bestaat uit zon 35 mensen, in vaste dienst en inhuur. Stadsbeheer bestaat onder meer uit het ingenieursbureau (17 mensen) dat zorgt voor het uitwerken van ontwerpen, het aanbesteden van werken, begeleiden van de aannemer tijdens de uitvoering van binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen. Daarnaast is er een eigen beleidsteam. Dit team is verantwoordelijk voor het opstellen van beleid- en beheerplannen, het adviseren van het bestuur, het beheren van de financien van de afdeling, het verstrekken van opdrachten aan het ingenieursbureau en het bewaken van de voortgang (regie). Het beleidsteam bestaat uit 12 mensen. Dit zijn senior beleidsmedewerkers, vakspecialisten en medewerkers gegevensbeheer. Als beleidsadviseur afval ben je onderdeel van het beleidsteam.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 28 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen vrijdagmiddag 25 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag en bij uitzondering in het weekend.

Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur