Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2026Uren per week:
20Publicatiedatum:
21 jul 2025Gemeente Rijswijk zoekt een enthousiaste projectleider die zich thuis voelt in een meer duurzame wereld. Als technisch projectleider ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitvoering en afstemming van de projecten, onder andere: gebiedsontwikkeling Bogaard Stadscentrum. Je werkt nauw samen met onze interne collegas en externe. Je bent mede verantwoordelijk voor vaak politiek gevoelige projecten. Hierbij zijn communicatieve en coordinerende kwaliteiten van belang. Als projectleider voer je overleg met diverse aannemers en andere gemeentes over de beleids- en projectplannen en ben je vanzelfsprekend (mede)verantwoordelijk voor de begroting.
Takenpakket:
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 20 jaar als technisch projectleider op het gebied van binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen en klimaatbestendige inrichtingen;
Aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmatig werken conform GROTICK, benoem waar dit is opgedaan;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met burgerparticipatie, benoem waar dit opgedaan;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met civieltechnische advisering, duidelijk weergeven in het cv;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider civiel in de afgelopen 8 jaar binnen een gemeente;
Minimaal 2 afgeronde cursussen op het gebied van civiele techniek, duidelijk weergeven in het cv.
Een enthousiaste, flexibele, creatieve, communicatief vaardige en leergierig ingestelde persoonlijkheid;
Met affiniteit voor duurzaamheid;
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
Stressbestendig;
Conflicthantering;
Besluitvaardig;
Flexibel;
Teamspeler en klantgericht;
Planmatig en resultaatgericht kunnen werken.
Je bent resultaat- en oplossingsgericht;
Je bent goed in plannen en organiseren;
Je bent een verbinder en motivator;
Je bent organisatiesensitief en omgevingsbewust;
Je kan je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.
Stadsbeheer is verantwoordelijk voor het beheer en de (her)inrichting van de openbare buitenruimte van o.a. woonwijken, parken, infrastructuur en bedrijventerreinen. Het team bestaat uit zon 35 mensen, in vaste dienst en inhuur. Stadsbeheer bestaat onder meer uit het ingenieursbureau (17 mensen) dat zorgt voor het uitwerken van ontwerpen, het aanbesteden van werken, begeleiden van de aannemer tijdens de uitvoering van binnenstedelijke gebiedsontwikkelingen. Daarnaast is er een eigen beleidsteam. Dit team is verantwoordelijk voor het opstellen van beleid- en beheerplannen, het adviseren van het bestuur, het beheren van de financien van de afdeling, het verstrekken van opdrachten aan het ingenieursbureau en het bewaken van de voortgang (regie). Het beleidsteam bestaat uit 12 mensen. Dit zijn senior beleidsmedewerkers, vakspecialisten en medewerkers gegevensbeheer. Als beleidsadviseur afval ben je onderdeel van het beleidsteam.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 28 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen vrijdagmiddag 25 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag en bij uitzondering in het weekend.
Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.