Teammanager Financien & HR

Gemeente Rijssen-Holten

Schild 1, 7461 DD Rijssen, Nederland

Sluit over 7 dagen
125 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Werken bij Gemeente Rijssen-Holten
Met ruim 400 medewerkers werken wij elke dag aan de ontwikkeling van de gemeente Rijssen-Holten. En net als al die collega’s word ook jij in onze organisatie direct vanaf je eerste werkdag aangemoedigd om je verder te ontwikkelen. Jouw (innovatieve) ideeën zijn altijd welkom - waar ze ook over gaan. Wij zijn namelijk een ondernemende gemeente die voorop durft te lopen en die een eigen koers vaart. En wij stimuleren jou om in jouw loopbaan hetzelfde te doen.

Omschrijving van de opdracht
Voor ons team Facilitair, Medewerkers en Financiën (FMF) zoeken we een veelzijdige Teammanager met een passie voor leiderschap. Geen manager die met alle winden meewaait. Wel iemand die knopen doorhakt als het nodig is. En geen leidinggevende die aanwezig is als 't hem- of haarzelf uitkomt. Maar wel een betrokken collega die vertrouwen geeft. Als Teammanager van het FMF-team geef jij richting met een mensgerichte aanpak en een zakelijke focus. Zo houd je balans tussen betrokkenheid en resultaat en heb je oog voor zowel het team als de bredere organisatie.

Dit ga je doen als Teammanager
Als Teammanager zet je je talent om leiding te geven volledig in. Je stuurt jouw team aan met een gezonde balans tussen vrijheid en verantwoordelijkheid. Team FMF bestaat uit ongeveer 40 medewerkers. In volgorde van grootte zijn dit de volgende subteams: Financiën, Personeel & Organisatie, Algemeen Juridische Zaken en Inkoop. De medewerkers zijn allemaal stuk voor stuk betrokken en beschikken over een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Er wordt hard gewerkt, maar er is altijd tijd voor humor of een praatje. Ook belangrijk: successen worden graag gevierd met iets lekkers! Wat ga je concreet doen?

  • Leidinggeven: je biedt sturing en ondersteuning aan je teamleden, waarbij je een voorbeeldfunctie vervult op basis van de regelingen en afspraken binnen onze organisatie;

  • Ontwikkelen: je stimuleert ontwikkeling van het team en de individuele medewerkers en benut hun sterke punten, zonder de teamdoelen uit het oog te verliezen;

  • Balans bewaken: je bewaakt de balans tussen de belangen van de (sub)teams en de bredere organisatie;

  • Verbinden: jij zorgt voor een sterke onderlinge verbinding tussen de vier subteams.

Gezien de omvang en samenstelling van het team is affiniteit met financiën een pré.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamleider

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van financiën / juridische zaken / HR / inkoop;

  5. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 6 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamleider binnen een politiek bestuurlijke omgeving (35 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van financiën / juridische zaken / HR of inkoop binnen een gemeentelijke instelling (45 punten);.

  3. Aantoonbare kennis van financiën (10 punten);

  4. Uurtarief maximaal €125,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk (10 punten)

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling en schriftelijk)

  • Motiveren

  • Overtuigen

  • Besluitvaardigheid

  • Organiseren

  • Kritisch

  • Stressbestendig

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 2 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag (hybride werken is beperkt en in overleg mogelijk)

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 5 juni 2025, in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
Gemeente Rijssen-Holten heeft er voor gekozen om een externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Rijssen-Holten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Rijssen-Holten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Rijssen-Holten merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur