Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 dec 2025Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
20 mei 2025Organisatie
De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners. Al onze collega’s werken vanuit een brede rol die kan veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Daarbij hebben we veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om de klus te klaren. Dit vraagt ook om zelfstandig te kunnen werken als het nodig is. Onze organisatie bestaat uit 4 clusters.
Ieder cluster heeft een coördinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collega’s coached bij de uitvoering van de taken.
Omschrijving van de opdracht
Afronding van werkzaamheden jaarrekening 2024 en kadernota 2026;
Opleveren financiële zomerbrief 2025;
Opleveren begroting 2026;
Opleveren najaarsrapportage 2025;
Ontwikkeling van managementinformatie door het ontwikkelen van dashboards en productbladen.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Beschikbaar om te starten per maandag 2 juni 2025, voor 32 tot 36 uur per week;
Minimaal een afgeronde financiële hbo bachelor opleiding;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur met het (mede) opstellen van de P&C producten zoals de jaarrekening, de kadernota, begroting en/of de najaarsrapportage binnen een gemeente of provincie;
Gunningscriteria (weging)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur binnen een gemeente of provincie (40 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het opstellen van de begroting (35 punten);
Aantoonbare werkervaring met SAP Civision, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (5 punten).
Competenties
Sterke communicatieve vaardigheden (woord en geschrift);
Verbindend;
Overtuigingskracht;
Resultaatgericht;
Politieke en bestuurlijk sensitief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 27 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 26 mei 2025 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Ommen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Ommen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".