Projectleider openbare ruimte

Zwolsestraat 16, 8101 AC Raalte, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 - 36 Overijssel

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

21 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken.

Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?

Omschrijving van de opdracht
Bij het ondersteunen van de MIP-projecten zijn we op korte termijn op zoek naar een ‘opdracht gevende’ projectleider voor flexibel 24/36 uur per week. De werkzaamheden bestaan o.a. uit het opstellen van projectopdrachten voor de capaciteitsplanning, het in beeld brengen van projectscopes, financiën en risico’s. 

 Beschrijving werkzaamheden:

  1. Het formuleren van een aanbestedingsopdracht ‘Maaien van de bermen en korven van de watergangen’

  2. Achterstallig onderhoud elementenverharding/fietspaden

  3. Verkenning nieuwe MIP-projecten begroting 2027-2030

De werkzaamheden verder uitgelegd
1. Maaien van de bermen en korven van de watergangen
De contractperiode voor onderhoud aan bermen en watergangen loopt ten einde en er moet een nieuwe aanbesteding worden opgestart voor een nieuwe periode. Hiervoor moet een nieuw contract worden opgesteld en daar willen we het nieuwe beleid voor ecologisch maaibeheer aan toevoegen. Dit nieuwe beleid wordt dit jaar opgesteld en vastgesteld. Omdat de huidige onderhoudscontracten eerder zijn afgelopen dan waarschijnlijk het nieuwe beleid is vastgesteld is voor de onderhoudscontracten een overbruggingsperiode nodig.

  Deze opdracht bestaat uit:

  • het verlengen van de huidige overeenkomsten

  • het opstellen van een inkoopadvies en het begeleiden van het aanbestedingstraject voor een (raam)overeenkomst onderhoud bermen en watergangen. De financiële omvang zal waarschijnlijk hoger uitvallen om te voldoen aan een meervoudige onderhandse aanbesteding, maar dat is nog niet met zekerheid te zeggen. Dit moet verder worden onderzocht. De voorkeur gaat namelijk uit naar het selecteren van zoveel mogelijk lokale aannemers (Raalte beleid).

  • Het overbruggen/verlengen van de huidige contractperiode met 1 jaar

  • Opstellen van een inkoop advies (incl. bestuurlijk akkoord) zodat de huidige contracten 1x 1 jaar/seizoen kunnen worden verlengd. Lukt dit niet, dan moet er een alternatief worden bedacht.

  • Aandachtspunt, het maaien en korven zijn 2 aparte werkzaamheden met beide een andere looptijd. Er moet nog worden uitgezocht welk contract verlengd kan worden. De gegevens zijn aanwezig maar door capaciteit nog niet verder opgepakt.

  • Plan van aanpak t.b.v. de capaciteitsplanning rfd. (onderhoud bermen en sloten) opstellen voor nieuw contract ‘Maaien van de bermen en korven van de watergangen’

  • Raamcontract opstellen inclusief nieuw beleid t.a.v. ecologisch maaibeheer bermen en watergangen

  • Opstellen van een directieraming om inzicht te krijgen in de financiële omvang t.b.v. de begroting. Waarschijnlijk tekort (zomernota aanvraag)

  • Afstemmen met Mark van Egmond (aankoop nieuwe maai zuig combinatie (gepland begroting 2025)

2. MIP-investering achterstallig onderhoud elementenverharding en voet- en fietspaden
In de begroting van 2025 t/m 2028 is er jaarlijks 450k per jaar beschikbaar voor achterstallig onderhoud aan voet- en fietspaden, evenals voor elementenverharding. Om deze middelen effectief in te zetten, is het belangrijk om zicht te krijgen waar de kwaliteit van de verharding kan worden verbeterd. We willen dit wijk, - of buurtgericht aanpakken, toekomst bestendig en daarbij rekening houden met de inzichten uit het koersdocument, de MIP-projecten, de stationsomgeving, enzovoort.

Het gaat hier vooral om het bij elkaar brengen van belangen en afwegen welke gebieden de komende jaren kunnen worden aangepakt.  De uitwerking, het opstellen van de deelopdrachten en het toezicht op de werkzaamheden wordt door de beheerder en toezichthouder van Beheer opgepakt. Voorlopig hoeft deze opdracht niet in de capaciteitsplanning worden opgenomen.

3. Verkenning nieuwe MIP-projecten
De beheeropgaven worden in maart bij elkaar gebracht en bekeken. Vervangingsopgaven én locaties waar meerdere disciplines een opgave hebben komen in aanmerking voor integrale benadering en de MIP. Op dit moment is er nog geen planning maar we zoeken een projectleider die mogelijke MIP-projecten kan verkennen op scope, risico’s en benodigd budget.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projectvoorbereiding, projectmanagement en projectvoorbereiding op tactisch niveau (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);

  4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Projectleider op het gebied van openbare ruimte.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Projectleider op het gebied van openbare ruimte (40 punten);

  2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van RO (10 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met (Europese) aanbestedingen op het gebied van openbare ruimte (15 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met externe belanghebbenden (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (5 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met onderhoudscontracten op het gebied van onderhoud bermen en watergangen (30 punten).

Competenties

  • Goede contactuele en communicatieve vaardigheden

  • Politieke sensitiviteit

  • Creëren draagvlak

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 5 juni 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Let op!
“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Raalte mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Raalte. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur