Begindatum:
14 jul 2025Einddatum:
1 dec 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
13 jun 2025Gemeente Rheden
Een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collega’s – zowel jonge talenten als ervaren krachten - die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken.
De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden.
Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. We zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.
Omschrijving van de opdracht
Hoofdtaak 1: Integrale advisering over ruimtelijke initiatieven die afwijken van het omgevingsplan en waarvoor wordt gekozen het initiatief via een vergunning (Buitenplanse omgevingsplanactiviteit = Bopa) mogelijk te maken. Het gaat om de volgende werkzaamheden:
Het opstellen van anterieure overeenkomsten en het invullen van de plankostenscan en meedenken over hoogte leges voor betreffende initiatief
Verzorgt informatie aan college en de raad op basis waarvan bestuurlijke keuze wordt gemaakt of het initiatief doorgang mag vinden
Adviseert intern en aan initiatiefnemer over juridische en procedurele aspecten
Toetst initiatief aan geldende wet- en regelgeving op gebied van onder andere, lucht, geluid, bodem, archeologie, Mer-plicht, stikstof, externe veiligheid, etc, etc, etc met als doel om te bepalen of advisering nodig is
Organiseren / laten organiseren van participatie
Stemt af met ketenpartnerszoals provincie, waterschap, veiligheidsregio, ODRA
Bewaakt integraliteit in besluitvorming waardoor voldaan wordt aan het principe van een evenwichtige toedeling van functies aan locaties (etfal)
Opstellen zienswijzennota en bestuursvoorstellen
Hoofdtaak 2: Integrale advisering over ruimtelijke initiatieven die afwijken van het bestemmingsplan en waarvoor wordt gekozen om dit mogelijk te maken via een wijziging van het bestemmingsplan. Gaat om oude Wabo en WRO zaken
Hoofdtaak 3: Signaleert gewenste wijzigingen in het omgevingsplan conform laatste inzichten en stemt dit af met verantwoordelijke omgevingsplan en/of verantwoordelijke beleidscyclus
Hoofdtaak 4: Vertegenwoordigen van de gemeente bij bezwaar en beroep op het gebied van de genoemde ruimtelijke initiatieven.:
Afstemmen inhoudelijk verweer met interne en externe adviseurs
Opstellen van verweerschrift
Verweer bij de zitting
Verwerking uitkomsten van de zitting.
Hoofdtaak 5: Inhoudelijke en procedurele vraagbaak voor collega’s, bestuur (raadsvragen) en inwoners.
Vereisten / knock-outcriteria
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als planjurist met ook omvangrijke initiatieven;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Kandidaat is bereid om in ieder geval 1 van de 2 werkdagen aanwezig te zijn op kantoor, bij voorkeur 2 dagen (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (30 punten);
Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Omgevingswet, etfal, GoFlo, omgevingsplannen (30 punten).
Competenties
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
Klantgericht;
Doorzettingsvermogen;
Tactisch gedrag;
Motiveren;
Resultaatgericht werken;
Samenwerken;
Organiseren;
Analyserend vermogen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 2 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Indien de kandidaat géén ZZP’er is zal een deel worden overgemaakt op de G-rekening (bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde --ondernemingen 55%).
In geval van zzp/ zzp tussenkomst versturen wij een Brochure ‘Verzekeringen’ (ZZP):
Een verzekering als zelfstandige afsluiten ingewikkeld? Niet bij Flextender! Wij bieden betaalbare en transparante verzekeringen aan die je in een handomdraai afsluit. Met een passende verzekering heb jij als ZZP’er de rust en ruimte om je volledig te richten op jouw werk. Link naar de mogelijkheden tot verzekeren: https://flextender.alicia.insure/profession