Juridisch Adviseur Grondzaken en Vastgoed

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief. 

Omschrijving van de opdracht
De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten. Als Juridisch adviseur grondzaken en vastgoed ben je betrokken bij allerhande grond- en vastgoedzaken, van verkoop snippergroen tot het sluiten van anterieure overeenkomsten, maar ook verhuur van gemeentelijk vastgoed.

Je signaleert ontwikkelingen op jouw vakgebied en brengt deze onder de aandacht. Je bent een gedegen sparringpartner voor collega's, management en bestuur. Met jouw kennis en kunde lever je een belangrijke bijdrage aan juridisch advies op het gebied van vastgoed en grondzaken.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor het bieden van juridisch advies en ondersteuning met betrekking tot vastgoed & grondzaken binnen de organisatie.

  • Het beoordelen, opstellen en afsluiten van allerhande privaatrechtelijke overeenkomsten, zoals koopovereenkomsten, erfpachtcontracten, huurovereenkomsten en andere juridische akten. Je draagt ervoor zorg dat deze documenten voldoen aan de geldende wet- en regelgeving, waarbij rekening wordt houdt met de specifieke belangen en vereisten van de organisatie.

  • Je bent betrokken bij het voeren van onderhandelingen met verschillende partijen, zoals projectontwikkelaars, grondeigenaren en andere betrokken stakeholders. Hierbij bewaak je de juridische aspecten van de onderhandelingen en zorg je ervoor dat de belangen van de organisatie op een juridisch verantwoorde wijze worden behartigd.

  • Je begeleidt procedures bij de rechtbank.

  • Je adviseert projectleiders over complexe juridische vraagstukken rondom diverse gebiedsontwikkelingen.

  • Je neemt deel aan projecten waarbij je adviseert over jouw vakgebied.

Kandidaat omschrijving
Je bent iemand met een positief kritische houding en analytisch denkvermogen. Je bent in staat om heldere en duidelijke adviezen te formuleren die duidelijk beargumenteerd zijn. Je hebt een initiatiefrijke en oplossingsgerichte instelling en weet mogelijke problemen om te zetten in kansen. In een dynamische werkomgeving ben je in staat om snel te schakelen en op juiste wijze de werkzaamheden en taken te prioriteren. Je bent proactief, een echte teamspeler en beschikt over uitstekende sociale- en communicatieve vaardigheden.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding rechten op minimaal wo bachelor niveau;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur grondzaken en vastgoed;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau met een specialisatie bestuursrecht of privaatrecht, aangevuld met afgeronde cursussen op het gebied van privaatrecht (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur grondzaken en vastgoed (55 punten);

  3. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (15 punten).

Competenties

  • Proactief;

  • Resultaatgericht;

  • Klantgericht;

  • Communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk);

  • Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;

  • Positief kritisch;

  • Analytisch;

  • Initiatiefrijk;

  • Oplossingsgericht;

  • Teamspeler;

  • Sociaal.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Werkorganisatie Druten Wijchen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Werkorganisatie Druten Wijchen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Werkorganisatie Druten Wijchen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur