Senior jurist

Markt 7, 7121 CS Aalten, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 24 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 jun 2025

Organisatie
Gemeente Aalten
Aan de rand van de Achterhoek, vlak bij de Duitse grens ligt de gemeente Aalten. Rijke cultuurhistorie, een veelzijdig woningaanbod, ruime onderwijsvoorzieningen en een actief (sport)verenigingsleven maken Aalten tot een ideale plek om te wonen, werken en recreëren. Dit alles in een groene en landelijke omgeving. De gemeente bestaat uit de 2 hoofdkernen Aalten en Dinxperlo, het vestingstadje Bredevoort en de kleine kernen Barlo, De Heurne, Haart, Lintelo en IJzerlo.

Ruim 180 medewerkers zetten zich in om onze 27.000 inwoners een prettig woon- en werkklimaat te bieden. Hierbij zijn durf, omgevingsbewustzijn, ondernemen, verantwoordelijkheid en zelfontwikkeling de kerncompetenties. We werken hard aan optimalisering van de dienstverlening en zijn volop in ontwikkeling. Door de relatief kleine organisatie zijn de lijnen kort en heerst er een open en informele sfeer.

Omschrijving van de opdracht
Jurist op het gebied van handhaving: het oppakken van de grotere juridische handhavingskwesties. 
Jurist op het gebied van omgevingsrecht: het adviseren op het gebied van vergunningsverlening en ruimtelijke ordening. Hierbij meedenken met onder andere het omgevingsplan, het kiezen van de juiste planologische procedures, juridische check op overeenkomsten.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Verbeteren juridische processen en procedures binnen de gemeentelijke organisatie.

  • Een taak van de senior jurist die wij zoeken, is het in beeld brengen van de huidige processen/procedures (die teamoverstijgend lopen) en deze verder optimaliseren.

  • Het vergroten van de juridische kennis.

  • Ons juridische team bestaat uit meerdere specialisten die goed zijn in wat ze doen.

  • Je bent vraagbaak/sparringspartner bij juridische dossiers en helpt onze juridische specialisten verder groeien.

  • Ondersteunen bij diverse juridische werkzaamheden.

  • Door een grote workload is het van belang dat er tijdelijk ondersteuning komt bij het wegwerken van dossiers op verschillende beleidsterreinen. Tevens het ondersteunen bij bezwaar- en beroepsprocedures.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding rechten op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist op het gebied van handhaving én omgevingsrecht;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bij een gemeente;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding rechten op minimaal wo niveau (50 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist op het gebied van handhaving én omgevingsrecht (50 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk)

  • Analytisch vaardig

  • Enthousiast

  • Teamplayer

  • Nauwkeurig

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Door de professional zelf geschreven motivatie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur