Begindatum:
18 aug 2025Einddatum:
15 dec 2025Uren per week:
16 - 32Publicatiedatum:
24 jul 2025De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerkers. De inhuur is voor de eerste periode (18-08-2025 15-09-2025), ter opvanging van het gat dat valt tussen het vertrek van de een collega en de opvolger voor deze collega en voor de tweede periode (15-09-2025-15-12-2025) ter vervanging van een collega die op sabbatical gaat. De werkzaamheden van de te huren persoon zullen ook wijzigen naar gelang wie deze persoon vervangt. Gemiddelde inzet zal 28uur per week zijn (varierend tussen 16uur en 32uur)
De professional heeft voldoende kennis en ervaring om de werkzaamheden op te pakken naar eigen inzicht en in samenwerking met de collegas en naar gelang de voorkeuren van de burgemeester. De professional krijgt geen dagelijkse instructies. Wij verwachten een zelfstandig werkende professional die zelftandig en op professionele wijze contact heeft met inwoners, bestuurders en collegas, die escaleert wanneer werkzaamheden stagneren of om andere redenen de noodzaak ziet leidinggevende in te lichten.Omdat we een kleine gemeente zijn is de functie veelzijdig. Je werkt nauw samen met de 2 andere adviseurs OOV, vergunningverlening, handhaving, procesregisseur zorg en veiligheid en andere collegas.
De volgende werkzaamheden behoren tot het takenpakket:
Werkzaamheden in de gehele periode:
Binnenkomende casuistiek/ werkzaamheden welke niet standaard bij iemand vallen onderling verdelen/ in afstemming oppakken
Bijwonen/ voorzitten van relevante overleggen
Bijdrage aan de P&C cyclus
Piket 1 week per 6 weken
Specifiek daarnaast in de eerste periode (18-08-2025-15-09-2025):
Bestuurlijk overleg politie
Annotatie DVO & driehoeksoverleg, ambtelijke voorbereiding driehoeksoverleg en indien gewenst ambtelijke ondersteuning tijdens driehoeksoverleg
Organiseren & voorzitten jeugdoverlast overleg & afstemming met ketenpartners mbt jeugdoverlast.
Specifiek daarnaast in de tweede periode:
Oppakken van casuistiek o Wet aanpak woonoverlast (/buren)overlast) in afstemming met zorg o Verstoring openbare orde o Bestuursrecht
Procesregie & periodiek overleg opvang vluchtelingen (en hieruit voorkomende casuistiek)
Casuistiek mbt ondermijning oppakken voorbereiden ondermijningsoverleg en het ondermijningsoverleg voorzitten, indien hierom gevraagd wordt voorbereiden van een integrale controle
Sparringpartner en back-up voor bibob casuistries
De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.
De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau.
De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als medewerker en/of adviseur integrale veiligheid binnen een bestuurlijke organisatie.
De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau in de richting van: besturen van veiligheid, integrale veiligheid of (bestuurs)recht.
De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met de bestuurlijke (gemeente) rol in ondermijning casuïstiek en de samenwerking met ketenpartners hieromtrent.
De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met bestuurlijke handhaving
De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring (in de koude fase) met de gemeentelijke rol in crisissituaties.
De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met het voorbereiden van bestuurlijke overleggen.
De kandidaat woont binnen een straal van 45 minuten reistijd tot de gemeente. (ivm het AOV piket)
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de een gemeente in de veiligheidsregio Gelderland Midden.
Besluitvaardigheid
Flexibel gedrag
Gezag
Initiatief
Netwerkvaardigheid
Oordeelsvorming
Optreden
De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerkers. Omdat we een kleine gemeente zijn is de functie veelzijdig. Je werkt nauw samen met de 2 andere adviseurs OOV, vergunningverlening, handhaving, procesregisseur zorg en veiligheid en andere collegas.