Adviseur veiligheid

Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek, Nederland

Sluit over 6 dagen
100 32 Gelderland

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

15 dec 2025

Uren per week:

16 - 32

Publicatiedatum:

24 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerkers. De inhuur is voor de eerste periode (18-08-2025 15-09-2025), ter opvanging van het gat dat valt tussen het vertrek van de een collega en de opvolger voor deze collega en voor de tweede periode (15-09-2025-15-12-2025) ter vervanging van een collega die op sabbatical gaat. De werkzaamheden van de te huren persoon zullen ook wijzigen naar gelang wie deze persoon vervangt. Gemiddelde inzet zal 28uur per week zijn (varierend tussen 16uur en 32uur)

De professional heeft voldoende kennis en ervaring om de werkzaamheden op te pakken naar eigen inzicht en in samenwerking met de collegas en naar gelang de voorkeuren van de burgemeester. De professional krijgt geen dagelijkse instructies. Wij verwachten een zelfstandig werkende professional die zelftandig en op professionele wijze contact heeft met inwoners, bestuurders en collegas, die escaleert wanneer werkzaamheden stagneren of om andere redenen de noodzaak ziet leidinggevende in te lichten.Omdat we een kleine gemeente zijn is de functie veelzijdig. Je werkt nauw samen met de 2 andere adviseurs OOV, vergunningverlening, handhaving, procesregisseur zorg en veiligheid en andere collegas.

De volgende werkzaamheden behoren tot het takenpakket:

Werkzaamheden in de gehele periode:

  • Binnenkomende casuistiek/ werkzaamheden welke niet standaard bij iemand vallen onderling verdelen/ in afstemming oppakken

  • Bijwonen/ voorzitten van relevante overleggen

  • Bijdrage aan de P&C cyclus

  • Piket 1 week per 6 weken

Specifiek daarnaast in de eerste periode (18-08-2025-15-09-2025):

  • Bestuurlijk overleg politie

  • Annotatie DVO & driehoeksoverleg, ambtelijke voorbereiding driehoeksoverleg en indien gewenst ambtelijke ondersteuning tijdens driehoeksoverleg

  • Organiseren & voorzitten jeugdoverlast overleg & afstemming met ketenpartners mbt jeugdoverlast.

Specifiek daarnaast in de tweede periode:

  • Oppakken van casuistiek o Wet aanpak woonoverlast (/buren)overlast) in afstemming met zorg o Verstoring openbare orde o Bestuursrecht

  • Procesregie & periodiek overleg opvang vluchtelingen (en hieruit voorkomende casuistiek)

  • Casuistiek mbt ondermijning oppakken voorbereiden ondermijningsoverleg en het ondermijningsoverleg voorzitten, indien hierom gevraagd wordt voorbereiden van een integrale controle

  • Sparringpartner en back-up voor bibob casuistries

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als medewerker en/of adviseur integrale veiligheid binnen een bestuurlijke organisatie.

Wensen en competenties

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau in de richting van: besturen van veiligheid, integrale veiligheid of (bestuurs)recht.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met de bestuurlijke (gemeente) rol in ondermijning casuïstiek en de samenwerking met ketenpartners hieromtrent.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met bestuurlijke handhaving

  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring (in de koude fase) met de gemeentelijke rol in crisissituaties.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met het voorbereiden van bestuurlijke overleggen.

  • De kandidaat woont binnen een straal van 45 minuten reistijd tot de gemeente. (ivm het AOV piket)

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de een gemeente in de veiligheidsregio Gelderland Midden.

Competenties:

  • Besluitvaardigheid

  • Flexibel gedrag

  • Gezag

  • Initiatief

  • Netwerkvaardigheid

  • Oordeelsvorming

  • Optreden

Organisatie en team

De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerkers. Omdat we een kleine gemeente zijn is de functie veelzijdig. Je werkt nauw samen met de 2 andere adviseurs OOV, vergunningverlening, handhaving, procesregisseur zorg en veiligheid en andere collegas.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur