A223029 - Consulent W&I

Generaal Urquhartlaan 4, 6861 GG Oosterbeek, Nederland

Sluit over 6 dagen
62 36 Gelderland

Begindatum:

21 jul 2025

Einddatum:

27 feb 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als consulent werk en inkomen ben je verantwoordelijk voor het uitkeringsaanvraagproces. Je toetst of er recht is op een uitkering of wellicht op andere voorzieningen, zoals diverse minimaproducten. Om goed te kunnen toetsen of iemand recht heeft op een uitkering, doe jij vooronderzoek en heb je veelvuldig contact met de inwoner. Je hebt ruimte om binnen de wetgeving en bestaande beleid de opdracht naar eigen inzicht uit te voeren. Belangrijk hierin is dat dit in goed overleg gebeurd met de leidinggevende en het team. Er is hier geen dagelijkse instructie of verantwoording. Wel zullen de plannen van aanpak gecontroleerd worden op kwaliteit (net als bij de overige consulenten) en is er een stevige focus op output zonder dat er sprake is van een target.

Je geeft uitvoering aan de wet en regelgeving van de participatiewet. Het gaat hierbij om het verstrekken van een uitkering, bijzondere bijstand of andere sub-producten die te maken hebben met het inkomen van een inwoner. Er wordt veel samengewerkt met consulenten die inwoners toe begeleiden naar werk, schuldhulp verlening en nieuwkomers.

Daarnaast houd jij je bezig met het verwerken en beoordelen van mutaties en werkprocessen op het gebied van rechtmatigheid. Hierin werk je vanuit onze visie: de inwoner staat centraal en je kijkt met een integrale bril naar het proces. Dat betekent concreet dat je breder kan kijken dan alleen je eigen werk. In de gesprekken die je met de inwoner hebt luister je en hoor je veel. Hier kunnen signalen uit voortkomen waar je collegas iets mee kunnen of moeten.

Eisen

  • Geen ZZP'er;

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau;

  • HBO werk- en denkniveau met werkervaring als allround consulent inkomen;

  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met de participatiewet;

  • Digitaal vaardig en ervaring met het werken in suite4domein of applicaties snel eigen kunnen maken;

  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met de wetgeving binnen het Sociaal Domein;

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau in juridische richting;
    10p

  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van wen werkervaring de participatiewet;

    • 0/15= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 3/15 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 6/15 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 9/15 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 12/15 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 15/15= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid;

    • 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.

    • 3/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de de overheid maar niet bij een gemeente.

    • 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.

Competenties

  • Je bent servicegericht, creatief en een leergierig persoon met een hoge mate van flexibele inzetbaarheid.

  • Je bent stressbestendig en een teamspeler en kunt meebewegen in een veranderende organisatie.

  • Probleemanalyse
    Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.

  • Sociale vaardigheid
    Beweegt zich tactvol en gemakkelijk in contacten met anderen. Is in staat met zijn optreden emoties en de sociale interactie te beïnvloeden.

  • Stressbestendigheid
    Blijft effectief presteren onder hoge werk- en tijdsdruk, bij tegenspel en druk door anderen en in onzekere omstandigheden.

  • Oordeelsvorming
    Weegt (nieuwe) gegevens en mogelijke handelwijzen tegen elkaar af in het licht van relevante criteria en komt tot een realistische en onderbouwde beoordeling.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

De selectiegesprekken zullen plaatsvinden op 17 juli tussen 14:00 tot 16:00 Via teams of fysiek op locatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.

  • BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

  • Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de TOELICHTING aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur