Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Wmo Consulent

Dorpsplein 1, 6931 CZ Westervoort, Nederland

Sluit over 7 dagen
75 24-36 Gelderland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Ben jij degene die de maatschappelijke ondersteuning biedt bij de hulpvragen van onze inwoners? Kun jij op basis van wet- en regelgeving de juiste besluiten nemen? En dat alles in een informele, gezellige werksfeer?

Jouw werkzaamheden

Je helpt inwoners om hun hulpvraag en behoefte vast te stellen. In de regel gebeurt dit via een huisbezoek; Tijdens het gesprek kijk je naar de eigen oplossingen waarbij je ook het sociale netwerk betrekt zodat de eigen kracht maximaal wordt ingezet; Je ondersteunt de inwoners door hen te verwijzen naar collectieve, voorliggende voorzieningen; Waar hun vraag of behoefte niet op eigen kracht, in het voorliggende veld of via andere voorliggende wet- en regelgeving kan worden opgelost, beoordeel je of dit via een (aanvullende) WMO-voorziening wel kan en welke indicatie hiervoor nodig is; Je legt de gesprekken vast in een gespreksverslag; Je neemt besluiten en maakt beschikkingen; Je behandelt bezwaarprocedures met ondersteuning van collegas; Je onderhoudt contacten met professionals in het werkveld, leveranciers, klanten en collegas.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in Sociale richting;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Wmo-consulent;
  • Aantoonbare werkervaring met vak-applicaties Wmo binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Wmo-consulent (30 punten);
  • Ervaring met het projectmatig wegwerken van wachtlijsten Wmo (20 punten);

Competenties

  • Je hebt een stevige persoonlijkheid met goede contactuele en communicatieve vaardigheden;
  • Je kan omgaan met tegenstrijdige belangen;
  • Je kan goed samenwerken en netwerken;
  • Je kan goed zelfstandig werken maar ook om hulp vragen als dit nodig is;
  • Je bent een verbindende netwerker;
  • Je hebt naast kennis van de WMO ook kennis van andere relevante wet- en regelgeving zoals de Wlz en Zorgverzekering.

Organisatie en team

1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geinvesteerd en ze stellen beleid op. De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen flexen hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun eigen gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.

Waar staan wij voor?

Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is. Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.

Als allround WMO-Consulent maak je onderdeel uit van de afdeling Sociaal Domein. In onze afdeling Sociaal Domein werken in totaal 70 professionals. Wij staan voor het opbouwen van een zo goed mogelijke maatschappelijke zorg voor onze inwoners. Binnen een team van professionals zoek je samen met inwoners naar de beste ondersteuning. Met betrokken mensen pakken we in een informele sfeer deze klus aan.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen

ZZP: Ja / Detachering: Nee.

Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 14 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 13 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 18 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur