Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Kwartiermaker/teamleider Samenleving (clusters APV/BW en veiligheid)

Zwolsestraat 16, 8101 AC Raalte, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 32-36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als een van de twee teamleiders in domein samenleving ontzorg en coach je een groep gedreven professionals. Voor jou betekent dit dat je de clusters veiligheid, APV/BW en de verbinders aanstuurt. In deze baan heb je contacten door de hele organisatie. Je stuurt op prioriteiten en prestaties en staat voor je team. Je zet mensen bij elkaar om samenwerking vlot te trekken en regelt heldere afspraken voor een mooie balans tussen bestuurlijke ambities en de praktijk. Dankzij jou als teamleider kunnen de collegas alles uit de kast halen voor Raalte. Met jouw collega teammanager en domeinmanager klaar je samen de klus voor het domein. Raalte is een bruisende gemeente waar van alles georganiseerd wordt en waar veel activiteit is. Op het gebied van het faciliteren van evenementenorganisatoren, ondernemers en inwoners, ondersteunen de medewerkers van team domein Samenleving graag optimaal. Het domein Samenleving bestaat uit de volgende clusters: Economie, Duurzaamheid, Cultuur, Projectleiders, Openbare orde en Veiligheid, APV/Bijzondere Wetten en Verbinders (BV/PV). In het kader van de doorontwikkeling van de organisatie is gekeken naar de toekomst van het domein. Hierover is advies ingewonnen en mede op basis van dit advies is besloten om binnen het domein te komen tot een samenvoeging van de clusters APV/Bijzondere Wetten en Openbare Orde & Veiligheid. Beide clusters, bestaande uit totaal 9 collegas, zijn onderdeel van het domein Samenleving. Daarnaast is besloten dat de (samengevoegde) clusters in de toekomst aangestuurd zullen worden door een teamleider. En dat deze teamleider ook het cluster verbinders gaat aansturen. Dit is een nieuwe functie binnen het domein Samenleving. Vooruitlopend op de definitieve invulling van die teamleidersfunctie zijn we op zoek naar een kwartiermaker/teamleider a.i. die er samen met de medewerkers van de clusters voor gaat zorgen dat alles organisatorisch goed verloopt en er daarnaast voor zorgt dat met name op de beleidsterreinen APV, bijzondere wetten en evenementen de basis op orde is en benodigd beleid wordt geschreven of herijkt. Voor het cluster verbinders is de opdracht gericht op het helder maken van processen, taken, rollen en verantwoordelijkheden en de positionering van het cluster binnen de gemeentelijke organisatie en specifiek binnen de opgave wijk- en dorpsgericht werken. Als teamleider werk je gericht aan de opdracht om de clusters te versterken door het vergroten van persoonlijk leiderschap en vakmanschap van onze medewerkers en richting te geven op de inhoud van het werk. Je geeft kaders en inspireert medewerkers om doelstellingen te behalen.

De kwartiermaker/teamleider gaat zich bezighouden met de volgende opdrachten:

  • Tot stand brengen van onderlinge samenwerking binnen de clusters en positionering van de clusters binnen de organisatie.
  • Adviseren over en invulling geven aan een logische werkverdeling, samenwerking en onderlinge vervangbaarheid en verminderen van kwetsbaarheid.
  • Basis op orde op orde brengen zoals bijvoorbeeld het optimaliseren van werkprocessen, gebruik van systemen en aanpassen van relevante documenten zoals formats en beschikkingen.
  • De opgave wijk- en dorpsgericht werken positioneren in de lijn.
  • Zorgdragen voor actueel uitvoeringsbeleid op het gebied van evenementen
  • Verbeteren van de samenwerking met externe partners en het mede vorm geven aan actief relatiebeheer.
  • Het agenderen van het thema bestuurlijke sensitiviteit en acties inzetten om dit op te bouwen dan wel te verbeteren.
  • Het voeren van ontwikkelgesprekken met medewerkers, uitzetten van personele mutaties en oppakken verzuimbegeleiding.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Aantoonbare werkervaring in een functie als leidinggevende binnen een gemeentelijke organisatie op het gebied van wijkgericht werken, opgedaan in de afgelopen 2 jaar;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare leidinggevende werkervaring dan wel werkervaring als kwartiermaker in meerdere van de volgende vakgebieden: APV, Bijzondere Wetten, Evenementenbeleid en Veiligheidsbeleid, Wijkgericht werken (benoem dit expliciet in het cv);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op WO bachelor niveau;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in een functie als leidinggevende binnen een gemeentelijke organisatie op het gebied van wijk- en dorpsgericht werken en de positionering hiervan binnen de gemeentelijke organisatie, opgedaan in de afgelopen 2 jaar (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamleider of kwartiermaker binnen een gemeente (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in het werkveld Veiligheid, APV en Bijzondere Wetten (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opbouwen van een team van meer dan 60 fte en verandertrajecten (maak dit duidelijk inzichtelijk in het CV) (10 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op wo master niveau (10 punten);
  • Een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn (10 punten).

Competenties

  • Besluitvaardig en resultaatgericht
  • Planmatig en analytisch
  • Communicatief vaardig en verbindend
  • In staat zijn om een team te begeleiden in de opbouwfase
  • Resultaatgericht
  • Doortastend
  • Coachend leiderschap

Organisatie en team

We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken. Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 juli 2025 van 10.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudings- en Integriteitsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 17 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 18 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 24 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur