Consulent Participatie met het accent op inkomen

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

20 jun 2025

Organisatie
Het Maatschappelijk Domein staat naast, voor en achter de inwoners van Purmerend en houdt zich bezig met zaken die de inwoner direct raakt. Onze opgave is zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je collega’s vinden we belangrijk. Binnen de organisatie wordt continu gekeken of we op de juiste weg zitten.

Heb jij hart voor je medemens en zoek je een opdracht waarbij je echt het verschil kunt maken voor de inwoners van Purmerend? Ben je nieuwsgierig en betrokken en voelt het als een uitdaging om op zoek te gaan naar (financieel) perspectief in het leven van mensen?

Omschrijving van de opdracht
We ondersteunen inwoners bij al hun vragen op het gebied van financiën, werk, leren en zorg. Deze (inkomens) vraagstukken worden vanuit de context van de inwoner bekeken om zo tot brede oplossingen te komen. Je zorgt ervoor dat het uitgangspunt is dat de inwoner op een juiste en tijdige wijze over de uitkering kan beschikken en over de (financiële) voorzieningen die er nodig zijn in een specifieke situatie, indien nodig. Daarnaast geef je advies en ondersteuning voor op de lange termijn, zoals het bieden van perspectief op werk en inkomen en het zelf regie laten nemen over de persoonlijke situatie. Je werkt nauw samen met collega’s en partners binnen het maatschappelijke domein. De gesprekken met inwoners vinden plaats waar nodig, dat kan een huisbezoek, een afspraak op het stadhuis, bij onze partners in de stad of telefonisch zijn.

Aandachtspunten:

  • De focus ligt op de afhandeling van rechtmatigheids- en reintegratievoortgangswerkprocessen.

  • Deelname aan teamoverleggen, teamactiviteiten of ontwikkeltrajecten is geen onderdeel van de opdracht.

  • De uitzendkracht werkt op een zelfstandige en proactieve manier, binnen de kaders van de opdracht en in samenspraak met de collega’s.

  • De standplaats van het werk is op het stadhuis van Purmerend of op locatie (in het land). Er is alleen in voorkomende gevallen mogelijkheid tot digitaal werken.

 Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent;

  3. Aantoonbare kennis van de participatiewet (benoem duidelijk waar deze kennis opgedaan);

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkomens- rechtmatigheidsconsulent (benoem dit duidelijk in het cv)(40 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren van een caseload in de afgelopen 2 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met Suite 4 Sociaal Domein (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  4. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work, SJD of MWD (10 punten)

  5. De kandidaat stelt zich voor in een korte motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. (10 punten)

Competenties:

  • Buiten de kaders kunnen/willen denken

  • Communicatief vaardig

  • Empathisch

  • Daadkrachtig

  • Zelfstandig 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit betekent dat we in- en vanuit principe niet thuiswerken.

Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zullen worden ingepland in overleg met de kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur