Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
11 aug 2025Einddatum:
10 aug 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
18 jun 2025Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
innen het Amsterdamse zijn de gebiedsteams de ogen-en-oren van de organisatie die de opgaven en ambities van bewoners en ondernemers naar “binnen” halen. Binnen de directies zit het oplossend en uitvoerend vermogen. Het is aan de programma’s om de link te leggen tussen de opgaven en ambities enerzijds en de oplossingen en uitvoering anderzijds. Hierbij bepalen de programma’s (mede) welke opgaven en ambities verder worden gebracht De gebiedspool levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsplannen, uitvoeringsplannen, programma’s en projecten in het stadsdeel. Primair in samenwerking met de gebiedsmanagers, secundair in opdracht van stadsdeelmanagers uitvoering en van de stadsdeelmanager staf. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en directies mogelijk wordt gemaakt. De focus ligt op menskracht beschikbaar houden en/of krijgen om te werken aan opgaven en bij te dragen aan resultaten in gebieds- en uitvoeringsteams en in project- en gebiedsoverstijgende programmateams.
Opdrachtomschrijving
De Assistent Programmamanager Sociaal is de spil in het diverse netwerk van o.a. gebiedsmakelaars, beleidsmedewerkers, programmamanagers, politiek verantwoordelijken en externe partijen.
Als Assistent Programmamanager Sociaal ondersteun en adviseer je twee programmamanagers in hun programma’s.
Werkzaamheden
De Assistent Programmamanager Sociaal zorgt o.a. voor:
Uitvoeren van diverse opdrachten op het gebied van werk- en bestaanszekerheid, fysieke en mentale gezondheid, asiel en migratie en lhbtiq+. Deze opdrachten richten zich met name op coördinatie van de uitvoering, beleidsadvisering en bestuurlijke voorbereiding.
Het vertalen van plannen naar concrete acties en voorstellen.
De advisering van de programmamanagers op inhoudelijk, organisatorisch en procesmatig gebied voor de binnen het programma vallende thema’s.
Opstellen van plannen en voortgang bewaken op uitvoering en advisering over een eventueel vervolg aan de programmamanagers en lokale politiek.
De voorbereiding en organiseren van verschillende overleggen, o.a. staf overleggen met dagelijks bestuurder
Programmamanager, thema overleggen en bestuurlijke overleggen (inclusief het opstellen van de bijbehorende stukken zoals opleggers). En uitwerken van notulen en actie en besluitlijsten.
Afstemming met o.a. de sociale basis en de gebiedsmakelaars om de opgave op te halen, te vertalen naar acties en maatregelen te toetsen plus het bouwen en onderhouden van relaties met collega’s en externe partijen.
Het organiseren van verschillende bijeenkomsten zowel intern als extern die door de programmamanagers worden geïnitieerd.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over WO werk- en denkniveau.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met verhoudingen tussen centraal beleid, haalbaarheid en politieke wensen.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring binnen de overheid met inhoudelijke advisering op het gebied van werk- bestaanszekerheid, fysieke- en mentale gezondheid, asiel en migratie en lhbtiq+.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar gerichte recente werkervaring binnen een 100.000+ gemeente.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met het schrijven van bestuurlijke advies stukken.
Competenties
25 Punten
Initiatief: Onderneemt zelfstandig actie. Signaleert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties.
Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
Analytisch vermogen: Een goed analytisch inzicht in en ervaring met verhoudingen tussen centraal beleid, haalbaarheid en politieke wensen.
Vakgerichtheid: Zelfstandig uitvoeren van werkzaamheden volgens de professionele standaarden van zijn vak. Zichzelf ontwikkelen in zijn vakgebied. Zijn vak beheersen.
Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring in strategische advisering.
15p
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als assistent programmamanager.
25p
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met (bestuurlijke )beleidsadvisering bij een gemeente.
15p
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring binnen een stadsdeel.
15p
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring binnen de gemeente Amsterdam.
15p
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 95,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
20p
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
Werklocatie: Plein 40-45, 1, 1064SW, AMSTERDAM. Er wordt 50% op locatie gewerkt, thuiswerken is mogelijk.
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Let op!:
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.