Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Vergunningverlener (Omgevingswet)

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 10 dagen
80 24 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

27 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als vergunningverlener behandel je aanvragen om een omgevingsvergunning. Je verzorgt en bewaakt het totale vergunningenproces tot en met besluitvorming. Daarnaast organiseer en begeleid je het (voor)overleg met de aanvrager. Je bent actief in contact met burgers en bedrijven over de voortgang van de aanvraag en het verstrekken van informatie.

Je houdt je bezig met de volgende werkzaamheden:

  • zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning aan de geldende wet- en regelgeving;
  • om tot besluit te komen win je adviezen in bij in- en externe ketenpartners en draagt zorg voor een integrale eindconclusie;
  • bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de afgesproken en wettelijke termijnen;
  • overzicht over de werkvoorraad en prioriteren;
  • zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen;
  • proactief bijdragen aan het oplossen van problemen.
Bij goed functioneren behoort in dienst treden bij de gemeente tot de mogelijkheden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en/of de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als vergunningverlener omgevingswet;
  • Werkt minimaal drie dagen per week ter plaatse bij de opdrachtgever op het gemeentekantoor in Pijnacker;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde;
  • Een afgeronde opleiding ABW 1;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht (Wabo of Omgevingswet) bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als toezichthouder op het gebied van omgevingsrecht (Wabo of Omgevingswet) bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling (25 punten);
  • Uurtarief tot 80,- exclusief BTW / inclusief reiskostenvergoeding woon- en werk verkeer en Fee Flextender (15 punten);
  • Een afgeronde Cursus Handhaving van de Omgevingswet (10 punten);
  • Een afgeronde Cursus Kwaliteitsborging bouwen voor de gemeenten (10 punten);
  • Beschikbaar per 14 juli 2025 voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week (10 punten);
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst treden (10 punten).

Competenties

  • Klantgerichtheid;
  • Creativiteit;
  • Samenwerken / integraal werken;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Inlevingvermogen / politieke sensitiviteit;
  • Initiatief/proactief.

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je wordt onderdeel van het team Omgevingsrecht, dat valt binnen het domein Fysieke Leefomgeving. Het team omvat de vakgebieden Ruimtelijke plannen, Vergunningen, Toezicht en Handhaving. Het team bestaat uit diverse professionals, waaronder handhavingsjuristen, juridisch medewerkers, planjuristen, plantoetsers, een stedenbouwkundige, toezichthouders en administratieve ondersteuners. Samen leveren zij een cruciale bijdrage aan de uitvoering van de Omgevingswet en de ontwikkeling van het Omgevingsplan.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland vanaf donderdag 10 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 2 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 3 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 8 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur