Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
13 jun 2025Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Domein Bedrijfsvoering & Interne Dienstverlening
Je werkt vanuit het Domein Bedrijfsvoering & Dienstverlening, voor team Publiekszaken. Publiekszaken is het visitekaartje van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Ons team is flexibel, opgewekt en enthousiast. We zijn er niet alleen voor onze inwoners en ondernemers, maar ook voor elkaar. Samen zorgen we voor een warme, klantgerichte dienstverlening waarin iedereen zich gehoord voelt. Met ongeveer 40 vaste collega’s en een flexibele schil van professionals werken we dagelijks aan het leveren van uitstekende service. Ons team neemt verantwoordelijkheid, toont eigenaarschap en zet acties om in resultaten. We zijn nieuwsgierig, denken mee en hebben een oplossingsgerichte mindset. Onze kracht zit in samenwerken: mét en vóór onze inwoners en bedrijven, zodat we altijd tot de beste oplossingen komen.
Het team Publiekszaken bestaat uit verschillende disciplines en is o.a. verantwoordelijk voor:
Het Klant Contact Centrum (KCC);
Burgerzaken & Burgerlijke Stand;
De heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen;
Het beheer van de gemeentelijke basisregistraties (BRP BAG, BGT, BRO en WOZ) en Geo informatie, inclusief functioneel applicatiebeheer;
De verkiezingen.
Je bent als teamleider verantwoordelijk voor de disciplines KCC en Burgerzaken & Burgerlijke Stand
Omschrijving van de opdracht
Je bent een echte verbinder met daadkracht. Jij coacht en motiveert jouw team zodat zij zich volledig kunnen richten op optimale dienstverlening. Je bent het eerste aanspreekpunt voor medewerkers en leden van het management;
Je geeft operationeel leiding (dagelijkse aansturing) aan de deelteams KCC, je beheert het ziekteverzuim, de bezetting, formatie en financiën van het team;
Procesmatig ben je sterk en je hebt een helder overzicht van de consequenties van gemaakte keuzes en genomen besluiten;
Je bent mede verantwoordelijk voor het uitvoeren van (delen van) het ontwikkelplan Publiekszaken;
Je werkt nauw samen met je duo teamleider Publiekszaken;
Je bent eindverantwoordelijk voor het werk dat jouw team levert. Je stuurt daarbij niet alleen je team aan, maar bent ook inhoudelijk sparringpartner voor je medewerkers én de domeindirecteur;
Stimuleer je samenwerking en motiveer je jouw team zo dat zij zich volledig kunnen richten op optimale dienstverlening en goede teamdynamiek.
Jouw voornaamste taken zien er als volgt uit:
Je coacht en stuurt het team aan;
Je bestuurt de operationele en tactische processen van het team;
Je bent mede verantwoordelijk voor verbetering van (digitale) dienstverlening;
Je werkt samen met het Management Team van domein Bedrijfsvoering om de brede doelen te behalen.
Vereisten/ knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
Uiterlijk per 30 juni 2025 beschikbaar voor 32 uur per week,
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende.
Gunningscriteria (weging)
Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende; (50 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van de dienstverlening, benoem hiervan een voorbeeld (20 punten).
Competenties
Organisatiebewustzijn;
Omgevingsbewustzijn;
Resultaatgerichtheid;
Verbinder.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 18 juni 2025 tussen 10:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen dinsdagmiddag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Pijnacker-Nootdorp mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).