Adviseur re-integratiedossier

Gemeente Haaksbergen

Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland

Sluit over 3 dagen
112 10 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

10

Publicatiedatum:

13 jun 2025

Organisatie
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?

Missie: “We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.”

Visie: “In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!”

Omschrijving van de opdracht 
Wij zoeken een adviseur P&O met specifieke kennis op het gebied van re-integratie en op die manier kan adviseren en ondersteunen op het re-integratie dossier. Deze kennis is niet in het huis bij de gemeente. 

De gevraagde expertise moet kunnen worden ingezet op de volgende taken:

  • Advisering en procesondersteuning bij complex re-integratiedossier

  • Afronding van het re-integratie dossier zodra definitief besluit is genomen door B&W (verwacht resultaat van de opdracht)

  • Contactpersoon voor externe adviseurs en stakeholders inzake re-integratiedossier

Vereisten / knock-outcriteria 

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van HRM / P&O;

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur op het gebied van P&O binnen een overheidsinstelling;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen een gemeente;

  4. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren. 

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 

  1. Aantoonbare werkervaring heeft met organisatieontwikkeling en veranderprocessen (40 punten);

  2. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als adviseur op het gebied van P&O binnen een overheidsinstelling (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring in samenwerking met externe stakeholders (20 punten);

  4. Uurtarief maximaal €112,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (10 punten).

Competenties 

  • Bevlogen en graag een bijdrage levert aan het verder doorontwikkelen van de organisatie

  • Pro-actief, organisatiesensitief, gestructureerd en stressbestendig

  • Zelfstandig en altijd op zoek is naar verbinding.

Overige informatie  

Gemeente Haaksbergen heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. 

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Zelf in te delen  
Is hybride werken mogelijk: Ja  

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur