Managementassistent Oekraine-opvang

Raadhuislaan 8, 9665 JD Oude Pekela, Nederland

Sluit over 15 dagen
70 24 - 32 Groningen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als managementassistent op de Oekraine-opvang in Pekela ben jij de onmisbare schakel achter de schermen. Jij zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt, ook als de dag onverwachte wendingen neemt. In deze dynamische omgeving werk je nauw samen met de locatiemanagers en ondersteun je de dagelijkse gang van zaken op onze opvanglocaties. Dankzij jouw overzicht, flexibiliteit en betrokkenheid kunnen anderen zich richten op wat echt telt: het bieden van een veilige en warme plek voor mensen in een kwetsbare situatie.

Kandidaatomschrijving

  • Opstellen en aanpassen van roosters voor medewerkers.

  • Bijhouden van planning en urenregistratie.

  • Verantwoordelijk voor de kassa op beide locaties.

  • Samenwerken met de BRP-afdeling voor BSN-aanvragen.

  • Notuleren van overleggen en uitvoeren van interne controles.

  • Organiseren en stroomlijnen van administratieve processen.

  • Licht boekhoudkundig werk.

Wie ben jij?

Jij bent de rots in de branding die structuur brengt in de hectiek van de dag. Plannen en organiseren zit in je DNA zelfs als alles ineens anders loopt, blijf jij kalm en houd je het overzicht. Je bent een natuurlijke ondersteuner die rust uitstraalt, administratief sterk is en altijd een stap vooruit denkt. Je schakelt moeiteloos tussen verschillende taken, communiceert helder en denkt in oplossingen. Met jouw stevige persoonlijkheid en positieve instelling ben je een onmisbare schakel in het team. En het mooiste? Je doet je werk in een omgeving waar je echt iets kunt betekenen voor anderen. Heb je ervaring in de maatschappelijke opvang of met vluchtelingenwerk? Dan is dat een mooie bonus!

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-4 niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als management assistent of secretariele functie binnen een gemeente;
  • Aantoonbaar voor minimaal 24 uur per week beschikbaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo-4 niveau in secretariele richting
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een administratieve of secretariele functie
  • Goede spreekvaardigheid in de Oekraiense of Russische taal

Competenties

  • Stressbestendig
  • Zelfstandig
  • Proactief
  • Flexibel
  • Nauwkeurig
  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk

Organisatie en team

De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als een lint door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek. Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis. Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie ‘2022-2030, ‘Pekela in beweging’. Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur.  Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren. De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid.

Team

De gemeente Pekela heeft twee locaties voor de opvang van Oekrainers. Je komt in een team van woonbegeleiders, baliemedewerkers, huismeesters, beveiligers en vrijwilligers te werken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 4 augustus 2025, vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 31 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 21 juli 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 23 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 28 juli 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Je gaat werken op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag. We stemmen de exacte dagen in onderling oerleg af.

Is hybride werken mogelijk: nee

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht 2,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur