Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
20Publicatiedatum:
19 jun 2025Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.
Opdrachtbeschrijving
De gemeente Overbetuwe staat voor de uitdaging om een reeks veranderingen (wetswijzigingen, nieuwe systemen) te implementeren, met een sterke focus op verbetering van de informatiehuishouding, digitalisering en dienstverlening. Concreet houdt de opdracht in het voeren van regie op de integrale implementatie van de Woo, Wmebv en verdere implementatie van het nieuwe zaaksysteem. De projectleider zorgt voor samenhang in de uitvoering, een kritische evaluatie van processen en ondersteunt de organisatie in het maken van heldere afspraken, training en bewustwording.
Binnen de opdracht is het doel uitvoering te geven aan het al opgestelde implementatieplan, en waar nodig te wijzigen. De projectleider geeft sturing hieraan via project- en werkgroepen. Daarbij is van belang de organisatie te begeleiden in de veranderopgave, in aansluiting op de al bestaande organisatie- en personeelsontwikkeling. Regievoeren en resultaat boeken is cruciaal in de opdracht, zodat:
- Informatie vindbaar is en actief openbaar gemaakt kan worden – waar nodig via nieuw te ontsluiten (conform de Woo);
- Inwoners digitaal toegang krijgen tot hun persoonlijke omgeving en zo inzicht krijgen in hun aanvragen en status hiervan (conform de Wmebv);
- Het nieuwe zaaksysteem en onderliggende processen hieraan ondersteunend werken.
De projectleider stuurt op de verbinding tussen beleid, uitvoering en ondersteuning (waaronder ICT en informatievoorziening).. De projectleider werkt nauw samen met de procesadviseur, informatieadviseur, informatiemanager en adviseur dienstverlening.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider ICT;
4. Beschikbaar per 21 juli 2025, voor minimaal 20 uur per week gedurende de hele opdracht;
5. Een maximum uurtarief van € 105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider ICT (40 punten);
7. Aantoonbare kennis van en werkervaring met Woo, Wmebv én Archiefwet (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met informatiehuishouding van gemeenten (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 10 t/m 11A met maximaal; €105,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: bij voorkeur ma/di/do
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 3 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 23 juni 2025 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 24 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 25 juni 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.