Projectleider Transitie Lichte Ambulante Hulp

Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen, Nederland

Sluit over 5 dagen
28 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

19 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Brummen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Brummen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Brummen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Gemeente Brummen
De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.

De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.

Opdracht
De gemeente Brummen wil de toegang tot lichte ambulante jeugdhulp verbeteren en efficiënter organiseren door deze ondersteuning dichter bij het gezin te positioneren. De hulp moet eerder en preventiever worden ingezet, met minder verwijzingen naar zwaardere vormen van jeugdhulp. Dit vraagt om een transitie waarbij lichte ambulante hulp meer aan de voorkant van het sociaal domein wordt georganiseerd.
Voor de coördinatie en uitvoering van deze verandering is tijdelijk een ervaren projectleider nodig, welke in nauw contact met de Galan-groep het proces aanstuurt. 

Doel van de opdracht
Het succesvol voorbereiden, aansturen en (gedeeltelijk) uitvoeren van het transitieproject waarbij lichte ambulante hulp verschuift naar de voorkant van de jeugdhulpketen. De projectleider zorgt voor verbinding tussen beleid en uitvoering, stemt af met interne en externe partners en draagt zorg voor heldere besluitvorming en implementatie binnen het team jeugdconsulenten.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Opstellen van een projectplan met heldere doelen, mijlpalen en randvoorwaarden.
  • Coördineren van de uitvoering van het project en bewaken van voortgang, kwaliteit en planning.
  • Verbinden van betrokken partijen (zoals (jeugd)consulenten, wijkteams, beleidsmedewerkers, zorgaanbieders, welzijnsorganisaties en onderwijs).
  • Aansturen van de stuurgroep, projectgroep en deelprojectgroepen.
  • Signaleren van knelpunten en doen van verbetervoorstellen voor werkprocessen en samenwerkingsafspraken.
  • Inrichten of verbeteren van toegangsprocessen voor lichte jeugdhulp aan de voorkant.
  • Organiseren van communicatie richting interne teams en externe partners.
  • Voorbereiden en begeleiden van besluitvorming op operationeel, tactisch en strategisch niveau.
  • Rapporteren aan de interne opdrachtgever en relevante stuurgroepen.

Rapportagelijn
De projectleider legt verantwoording af aan de wethouder met portefeuille Jeugd en aan gemeentesecretaris en manager Sociaal Domein.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;.
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projecleider in het sociaal domein met de focus op jeugd bij een gemeente;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur in het sociaal domein met de focus op jeugd bij een gemeente;
5. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van implementatieplannen;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding MWD op minimaal hbo bachelor niveau (30 punten);
7. Een maximum uurtarief van € 112,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden, coachen en ondersteunen van teams (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het geven van trainingen gericht op de jeugdwet (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Aanpassingsvermogen;
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
Klantgericht;
Delegeren;
Luisteren;
Tactisch gedrag;
Motiveren;
Resultaatgericht werken;
Samenwerken;
Overtuigen.

Benodigd aantal professionals
1

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 27 juni 2025 13:39. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 26 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 20 juni 2025, 12.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 23 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 25 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur