Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Procesadviseur werkprocessen

Gemeente Overbetuwe

Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland

Sluit over 7 dagen
85 28 Gelderland

Begindatum:

21 jul 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

18 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Opdrachtbeschrijving
De gemeente Overbetuwe is op zoek naar een procesadviseur die een cruciale bijdrage levert aan het analyseren, verbeteren en ontwikkelen van organisatiebrede werkprocessen. De opdracht draait om het verbeteren, inrichten en implementeren  (adoptie) van werkprocessen, zodat onze organisatie efficiënt en doelgericht proces- en zaakgericht werkt en daarbij voldoet aan de wettelijke eisen van de WOO en Wmebv. Om de teams en de medewerkers hierin mee te nemen worden procesworkshops, trainingen of andere interventies uitgevoegd binnen de opdracht.

De procesadviseur fungeert als verbindende schakel stueens beleid, uitvoeringen en ondersteuning (waaronder ICT- en informatievoorziening), en ondersteunt teams (pro)actief bij het implementeren van verbeteringen. De procesadviseur werkt nauw samen met de projectleider Zaakgericht werken, de Projectleider WOO en Wmebv en de Kwaliteitsadviseurs van het Sociaal Domein.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau;

  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij of voor een gemeente; .

  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwerpen van processen in Engage;

  4. Is beschikbaar per 21 juli 2025;

  5. Maximum uurtarief van €85,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en Fee

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3  jaar aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie en relevante applicaties.(50 punten)

  2. Kennis van relevante wetgeving (WOO, Wmebv, Archiefwet) (20 punten);

  3. Kennis over de informatiehuishouding van gemeenten (20 punten);

  4. Beschikbaar zijn tijdens het interviewmoment (3 juli 2025 tussen 10.00 en 12.00 uur) (10 punten)

Competenties
Analytisch vermogen, Hands-On, Overtuigingskracht, Pro-actief

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 7 t/m 9 maximaal en euro; €85,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag en donderdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 3 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Let op!:
Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur