Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland
Begindatum:
21 jul 2025Einddatum:
14 nov 2025Uren per week:
28Publicatiedatum:
16 jun 2025Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Overbetuwe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Overbetuwe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.
Jouw team
De functie is geplaatst binnen het team Communicatie, Personele en Juridische Zaken en bestaat uit ruim 30 medewerkers die werkzaam zijn op het gebied van communicatie, HR, juridische zaken en inkoop. Het cluster Juridische Zaken bestaat uit 3 algemene juristen, 2 WOO/Privacy Officers en 2 secretarissen voor de bezwaarschriftencommissie (incl. klachtencoördinatie).
Opdrachtbeschrijving
Jij bent de vraagbaak in de organisatie als het gaat over persoonsgegevens, privacy en het verstrekken van informatie.
Als Juridisch adviseur WOO zorg jij dat verzoeken op grond van de Wet Open Overheid vlot worden afgehandeld, waarbij je waarborgt dat gevoelige informatie wordt beschermd. De werkzaamheden worden uitgevoerd in samenwerking met de verschillende teams.
Als Privacy Officer geef je onder andere gevraagd en ongevraagd advies aan collega’s, management en bestuur op het gebied van privacy; je creëert draagvlak voor het privacy-beleid en stimuleert privacy bewustzijn op alle niveaus. Je zorgt dat het beleid over privacy op orde blijft zodat de inwoner weet wat er met zijn gegevens gebeurt en je handelt verzoeken en klachten af op grond van de AVG en andere wetgeving over persoonsgegevens.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal een afgeronde juridische HBO bachelor opleiding;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een overheidsorganisatie;
Maximum uurtarief van € 90,- inclusief reiskosten woon-werk en exclusief btw en fee Flextender.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur op het gebied van Wet open overheid (Woo) (30 punten)
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als privacy officer (30 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (20 punten)
9. Woonplaats van de kandidaat tot de gemeente Overbetuwe (Dorpsstraat 67, Elst) binnen een straal van 50 km (20 punten)
Competenties
De kandidaat wordt tijdens het gesprek op deze competenties beoordeeld.
je bent pro-actief,
zoekt de verbinding en krijgt energie van samenwerken aan oplossingen,
je hebt een flexibele en dienstverlenende werkhouding.
je kunt je werk goed plannen en organiseren en werken onder tijdsdruk.
je beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 met een uurtarief van maximum € 90,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
Externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg/ Onderlinge afstemming
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 1 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).