Juridisch Beleidsmedewerker Omgevingsrecht

Hanzeweg 8, 7241 CR Lochem, Nederland

Sluit over 4 dagen
120 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 jun 2025

Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!

  • Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.

  • Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.

  • Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.

  • Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.

  • Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners...

Omschrijving van de opdracht
De gemeente is op zoek naar een zelfstandig juridisch beleidsadviseur op het gebied van omgevingsrecht voor tijdelijke ondersteuning van het team Ruimtelijke Initiatieven. De opdracht is gericht op het leveren van juridisch advies en inhoudelijke ondersteuning bij complexe dossiers binnen het fysieke domein. De inzet vindt plaats op projectbasis, met een duidelijke afbakening van taken en resultaten.

Doel van de opdracht
De juridisch beleidsadviseur draagt zorg voor de juridische kwaliteit binnen het fysieke domein en levert op zelfstandige wijze juridische adviezen en producten op, met inachtneming van de relevante wet- en regelgeving. De werkzaamheden vinden plaats binnen vooraf overeengekomen dossiers, waarbij de kandidaat zelf de aanpak bepaalt en verantwoordelijk is voor het behalen van afgesproken resultaten.

Werkzaamheden

  • Het zelfstandig opstellen van juridische adviezen en memo’s met betrekking tot omgevingsrechtelijke vraagstukken;

  • Juridische beoordeling van ruimtelijke initiatieven en vergunningsaanvragen;

  • Begeleiding van ruimtelijke (planologische) procedures op inhoudelijk niveau;

  • Vertegenwoordiging van de gemeente als gemachtigde in bezwaar- en beroepsprocedures. 

Knock-out criteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur binnen het fysieke of ruimtelijke domein;

  3. Aantoonbare werkervaring met het adviseren over en toepassen van het omgevingsrecht, inclusief de nieuwe Omgevingswet (Benoem dit duidelijk in het cv);

  4. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw en Fee, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en , werk-werkverkeer, parkeerkosten.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van juridische adviezen en memo's (70 punten);

  2. Kandidaat werkt zelfstandig, maar zoekt ook de samenwerking met inhoudelijke teams en bestuurders (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen; 

  • Communicatieve vaardigheden;

  • Samenwerken;

  • Resultaatgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 25 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 23 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur