Loopbaanbegeleider

Gemeente Oude IJsselstreek

Staringstraat 25, 7081 BN Gendringen, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

30 jun 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

6 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan ‘de brede welvaart van onze inwoners.’ Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de één is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren.

Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.

De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door ín de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiële middelen en de wet- en regelgeving.

Met ruim 300 collega’s verdeeld over zo’n 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen – en er net even wat meer van maken.

We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.

Omschrijving van de opdracht
Voor het team werk en participatie zoeken we een loopbaanbegeleider, 36 uur per week.

  • Als loopbaanbegeleider bij STOER werk je samen met inwoners aan de ontwikkeling van hun talenten en kansen, aan hun motivatie en werkperspectief.

  • Je onderzoekt, in overleg met collega accountmanager, welke kansen er binnen bedrijven zijn om een (betaalde) werkplek te creëren.

  • Je hebt nauw contact met maatschappelijke partners met wie je samenwerkt in het belang van de inwoners. 

  • Als een betaalde baan voor iemand niet direct mogelijk is, zoek je samen met de inwoner naar een andere vorm van participatie. De afspraken met de inwoner leg je vast in een activiteitenplan.

  • Je monitort of inwoner aan de afspraken werkt en hebt regelmatig contact met de inwoner. De verslaglegging doe je in een rapportages en leg je ook vast in suite.

  • Je denkt in kansen en mogelijkheden, kijkt wat er nodig is om een vacature te laten aansluiten bij een de inwoner en zijn omstandigheden, in plaats van andersom.

  • Je werkt daarbij nauw samen met onze inkomensbegeleiders en andere collega’s. 

  • Je bent in staat om snel een situatie te beoordelen.

  • Je houdt overzicht in je werk en je weet goed prioriteiten aan te geven.  

  • Je komt op een opdracht te werken in verband met vervanging ziekte.

  • Je bent minimaal drie dagen op kantoor aanwezig, van 8.30-17.00 uur, we werken met een rooster.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als consulent werk, zowel met caseloadbeheer als aanvragen;

  3. Aantoonbare werkervaring met SUITE (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);

  4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van activiteitenplannen.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met inwoners op het gebied van werk en participatie én aantoonbare werkervaring met gespreksvoering (40 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig werken aan een caseload én het voeren van intakegesprekken (40 punten).

Competenties

  • Positief ingesteld;

  • Integer;- Accuraat, oog voor detail.

  • Leiderschap;

  • Empathisch;

  • Praktisch ingesteld, in staat om veel werk te verzetten en overzicht te houden;

  • Zelfstandig;

  • Flexibel;

  • Collegiaal;

  • Goede mondeling en schriftelijke communicatievaardigheden;

  • Luisteren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag, minimaal 3 dagen op kantoor 8.30-17.00 uur.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 20 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 19 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Oude IJsselstreek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Oude IJsselstreek Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur