Medewerker Relatiebeheer

Gemeente Apeldoorn

Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland

Sluit over 8 dagen
54 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Omschrijving van de opdracht
Je bent het eerste aanspreekpunt voor zorgaanbieders die vragen hebben over onder meer het berichtenverkeer. Je bent verantwoordelijk voor de declaratieverwerking. Je voert controles uit in het kader van rechtmatigheid en zorgt ervoor dat het administratieve financiële proces tussen gemeente en zorgaanbieders soepel verloopt. Je verzorgt maandelijks rapportages en bespreekt verbeterpunten met de zorgaanbieder. Er wordt hard gewerkt, maar er is een onderlinge verbondenheid en sfeer waarbij iedereen elkaar helpt en er samen voor gaat.

Ben je zelfstandig, proactief, sta je stevig in de schoenen en ga je makkelijk het gesprek aan? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

  2. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.

  3. De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 1 september 2025 beschikbaar.

  4. De kandidaat is beschikbaar voor 32 uur per week.

  5. De kandidaat is iedere week op vrijdag beschikbaar.

  6. De kandidaat beschikt over een werk- en denkniveau op minimaal mbo-4 niveau.

  7. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van declaratieverwerking.

  8. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring op het gebied van berichtenverkeer.

  9. De kandidaat is de Nederlandse taal vaardig (in zowel woord als geschrift).

  10. De kandidaat is vaardig in Word en Excel.

  11. Het maximale uurtarief is € 54,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee.

 Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. De kandidaat heeft kennis van declaratieprocessen binnen de applicatie Zorgned (40 punten).

  2. De kandidaat heeft kennis over relevante wet- en regelgeving (Wmo en Jeugdwet) (20 punten).

  3. De kandidaat heeft affiniteit met cijfers, financiën en financiële stromen (maximaal 10 punten).

    A: De kandidaat heeft geen affiniteit (0 punten).

    B: De kandidaat heeft matige affiniteit (4 punten).

    C: De kandidaat heeft hoge affiniteit (10 punten).

  4. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer, Fee en overige kosten (maximaal 30 punten).

    A: Een uurtarief tussen de €40 - €45 (30 punten).

    B: Een uurtarief tussen de €46 - €50 (20 punten).

    C: Een uurtarief tussen de €51 - €54 (10 punten).

Competenties

  • Je bent in staat om nieuwe applicaties je snel eigen te maken;

  • Je bent enthousiast en betrokken bij je werk en collega’s;

  • Je bent een echte procesdenker met een scherp oog en in staat om ‘over je eigen werk heen te kunnen kijken’;

  • De eigenschappen zorgvuldig, kwaliteitsbewust en resultaatgericht zijn op jou van toepassing;

  • Je staat stevig in je schoenen en hebt een zakelijke, maar dienstverlenende aanpak.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 25 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie 

  • De leverancier of kandidaat wordt verplicht de NAW gegevens te delen in de inschrijving of uiterlijk bij de gesprekken planning aan de externe partij.

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.

  • Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur