Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 okt 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
31 mei 2025Organisatie
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek:
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
Omschrijving van de opdracht
Het is een erg uiteenlopende functie waarin je veel diverse werkzaamheden oppakt. Als klantmanager statushouders geef je uitvoering aan de nieuwe Wet inburgering 2021.
Je stelt samen met de statushouder een persoonlijk Plan Inburgerings- en Participatie (PIP) op. Dit doe je op basis van een brede intake (eventueel op locatie bij een AZC). Waar nodig bespreek je met andere partners binnen het sociale domein welke ondersteuning de statushouder nodig heeft.
Samen met de inwoner geef je het traject vorm met als resultaat een succesvolle inburgering en mogelijk ook betaald werk. Je hebt een sterke focus op dit doel en het resultaat. Hierbij maak je gebruik van jouw kwaliteiten en creativiteit bij het scheppen van mogelijkheden. Je toont hierbij lef en vindt het uitdagend om met culturele verschillen om te gaan: Je zorgt voor een goede balans tussen taallessen, maatschappelijke participatie en/of werk die aansluit bij het traject van de statushouder.
Verder:
Je houd de regie op het inburgeringstraject van de statushouder en werkt nauw samen met diverse betrokken partijen.
Ben je medeverantwoordelijk voor het tijdig uitvoering geven aan het PVT (participatieverklaringstraject) en de MAP (Module Arbeidsmarkt en Participatie). De uitvoering hiervan is belegd bij een externe partij.
Behandel je de aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand van de statushouder.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager inburgering met statushouders en de wet Inburgering 2021, benoem waar dit is opgedaan;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het houden van een brede intake en PIP (benoem dit expliciet in het cv);
Beschikbaar per uiterlijk 1 juli 2025 voor 32 tot 36 uur;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager inburgering met statushouders en de wet Inburgering 2021 binnen een gemeentelijke instelling, benoem waar dit is opgedaan (35 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het houden van een brede intake, PIP en aanvragen bijzondere bijstand (30 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Civision, BRP, het duo portaal en Suwinet, benoem waar dit is opgedaan (15 punten);
Minimaal 3 jaar werkervaring met de Participatiewet in de rol van re-integratie consulent (20 punten).
Competenties
Zelfstandig kunnen werken;
Teamspeler;
Doorpakker.
Wat neem je mee
Een stuk enthousiasme maar ook zeker empathie. Je kan je inleven in de situatie maar ook in de gevoelens van de statushouders. Uiteraard ben je klantgericht en communicatief vaardig.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 juni 2025 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Oldebroek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Oldebroek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".