Consulent Wmo specialisatie Begeleiding en Dagbesteding

Gemeente Montferland

Bergvredestraat 10, 6942 GK Didam, Nederland

Sluit over 10 dagen
85 28 - 30 Gelderland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

28 - 30

Publicatiedatum:

28 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Montferland is een gemeente in het oosten van de provincie Gelderland. Met een oppervlakte van ca. 110 km² en ruim 36.000 inwoners heeft Montferland een schakelfunctie tussen de regio Achterhoek en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen. De gemeente bestaat uit 12 kernen: Azewijn, Beek, Braamt, Didam, 's-Heerenberg, Kilder, Lengel, Loerbeek, Loil, Nieuw-Dijk, Stokkum en Zeddam.
Het gemeentebestuur is gevestigd in Didam.

Team Team Bedrijfsbureau Sociaal Domein
In verband met een aanbesteding worden onze bestaande cliënten opnieuw geïndiceerd. Per 1 januari 2026 verandert de systematiek van een lumpsumfinanciering naar een p*q financiering met omschreven producten en vaststaande tarieven. Het gaat hierbij specifiek om cliënten met een indicatie op grond van de Wmo. De werkzaamheden bestaan uit herindicatie gesprekken en het bepalen van de benodigde intensiteit van uren/dagdelen. Maar ook het oppakken van nieuwe meldingen op grond van de Wmo behoren tot de werkzaamheden.

  • Zelfstandig indiceren (middels huisbezoek of telefonisch)

  • Het zelf kunnen plannen en bewaken van de werkvoorraad

  • Het zelfstandig kunnen opstellen van gespreksverslagen

  • Het zelfstandig kunnen opstellen van beschikkingen

  • Het om kunnen gaan met weerstand bij veranderingen

Vereisten / knock-out

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  3. Aantoonbare werkervaring als consulent wmo binnen een gemeente in de afgelopen 3 jaar;

  4. Aantoonbare werkervaring met huisbezoeken en het opstellen van gespreksverslagen en beschikkingen in de afgelopen 3 jaar;

  5. Aantoonbare kennis van X-works (benoem dit duidelijk in het cv);

  6. Aantoonbare kennis van de sociale kaar van de regio Achterhoek;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent WMO binnen een gemeente (40 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met X-works binnen een gemeente (25 punten);

  3. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor in de richting van SJD, Social work of … (25 punten);

  4. Een maximum uurtarief €85,00,- exclusief woon-werk verkeer en Fee (10 punten).

Competenties

  • zelfstandig

  • secuur

  • communicatief vaardig

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende opdrachtnemer.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma, Di, Wo, Do
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 12 juni 2025 van 15:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 10 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze mag niet ouder zijn dan zes (6) maanden en moeten dezelfde screeningsprofielen bevatten als gevraagd. De VOG dient voor de startdatum in het bezit te zijn van de gemeente Montferland. Het niet kunnen overleggen van een geldige VOG is een ontbindende voorwaarde.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Montferland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Montferland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur