Raadhuislaan 2, 5341 GM Oss, Nederland
Begindatum:
18 aug 2025Einddatum:
1 mrt 2026Uren per week:
24Publicatiedatum:
23 jun 2025In het programma Meerjarig Collectief Ontzorgen (MCO) werken negen RES-NOB gemeenten samen. Samen met de opdrachtnemer van het MCO-programma en de negen gemeenten begeleiden inwoners richting duurzame woningverbetering. In vier jaar tijd is de planning om in de regio circa 20.000 isolatiemaatregelen te realiseren. De regio zoekt voor deze opgave een ervaren en strategisch sterke Regiocoördinator Communicatie.
De Regiocoördinator Communicatie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, coördineren en starten met een marketing- en communicatiestrategie. Doel is het effectief activeren van inwoners en zo bij te dragen aan het realiseren van een maximale verduurzamingsimpact. We starten op 23 september 2025.
Tot 1 maart 2026 is de opstartfase. Jij zorgt ervoor dat:
Je zorgt voor een goed werkproces. Dat betekent een goede samenwerkingsstructuur tussen de communicatieadviseurs van de deelnemende gemeenten, de Regiotrekker en de Opdrachtnemer voor de communicatie. De juiste mensen moeten op de juiste momenten goed geïnformeerd en geïnstrueerd zijn. Daarbij werken we met ‘wat regionaal kan en wat lokaal moet’.
Je werkt nauw samen met de regiotrekker.
Waar nodig schakel je externe bureaus in.
Je richt een proces in waar de strategie en de samenwerking doorlopend verbeterd, uitgebreid en/of vernieuwd kan worden. Je houdt rekening met de uitgangspunten van hoofdstuk 3.5.uit bijlage 02 Programma van Eisen van de aanbesteding MCO;
Er een eerste campagnecyclus met bijbehorende toolkit is opgezet en uitgevoerd, rekening houdend met de uitgangspunten uit hoofdstuk 3.5. onderdeel In uitvoering uit bijlage 02 Programma van Eisen van de aanbesteding MCO. De eerste communicatie richting inwoners start in december 2025;
Er een eerste versie is van de communicatietoolkit;
Verantwoording afleggen over effectiviteit en het (mede)beheren van het communicatiebudget €1.191.400,-. De regiotrekker is budgetverantwoordelijk.
Na de opstartfase begint de uitvoeringsfase bestaande uit campagnecyclussen per kwartaal. Op basis van de evaluatie van eerdere campagnes wordt de marketing- en communicatiestrategie, toolkit en eerstvolgende campagne verbeterd.
Meer informatie over het MCO, regiotrekker en de regiocoördinator communicatie is te vinden in de aanbesteding van het MCO Meerjarige Collectieve Ontzorgingsaanpak (MCO).
De ideale kandidaat is een strategisch denker én praktische doener met ruime ervaring in overheidscommunicatie en publieke-private samenwerkingen.
Profiel:
Je weet hoe je binnen intergemeentelijke en publiek-private samenwerkingen een visie vertaalt naar uitvoering;
Aantoonbare ervaring met strategische communicatie binnen overheidsprogramma’s of intergemeentelijke projecten;
Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van marketing- en communicatiestrategieën in een veranderende omgeving;
Ervaring met projectmatig werken (bij voorkeur in sprints of agile-achtige structuren);
Sterk in het faciliteren van samenwerking en het aansturen van werksessies;
Affiniteit met de energietransitie en/of burgeractivatie;
Vermogen om data- en praktijkinzichten om te zetten in effectieve communicatiecampagnes;
Hands-on en pragmatisch: 85% van de communicatieproducten wordt regionaal voorbereid, 15% wordt lokaal ingevuld door de communicatiemedewerkers van de deelnemende gemeenten.
Competenties:
Verbindend en diplomatiek;
Innovatief en analytisch;
Plannen en organiseren;
Resultaatgericht met oog voor detail en kwaliteit;
Wat wil je getoetst hebben in het interview?
- Een toelichting op de aanpak van de kandidaat en hoe kandidaat de gevraagde resultaten in de opstartfase verwacht te behalen. 7%
- Een toelichting van kandidaat hoe kandidaat vergelijkbare projecten heeft aangepakt. 8%
- In welke mate kandidaat voldoet aan de gevraagde gedragscompetenties. 5%
- Hoe kandidaat invulling denkt te geven aan het uitgangspunt binnen het MCO wat regionaal en wat lokaal moet. 5%