Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Toezichthouder/handhavingsjurist

Pastoor van Kessellaan 15, 4761 BJ Zevenbergen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 4 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

4

Publicatiedatum:

21 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Functiebeschrijving
Naar aanleiding van meerdere meldingen en signalen van ondermijnende activiteiten is gestart met een verkenning van een woongebied waar sprake is van een verhoogde bestuurlijke en maatschappelijke zorg. Tijdens een eerste schouw, in samenwerking met toezichthouders uit andere gemeenten, zijn drie casussen geïdentificeerd die zich lenen voor snelle en gerichte opvolging. De bestuurlijke wens is om hier op korte termijn maatregelen te treffen.

Vanwege de aard van de situatie en eerdere spanningen in het gebied is besloten om de uitvoering van toezicht en juridische voorbereiding voor deze drie casussen tijdelijk extern te beleggen.

Wij zijn op zoek naar ondersteuning in het uitvoeren van toezicht en juridische werkzaamheden.

Het gaat daarbij om de volgende werkzaamheden:

  • Toezicht ter plaatse uitvoeren gericht op de drie casussen

  • Signaleren en registreren van (mogelijke) overtredingen

  • Juridische beoordeling en voorbereiding van bestuursrechtelijke maatregelen

  • Advisering over handhavingsstrategie

  • Opstellen van rapportages en bestuurlijke onderbouwing

  • Afstemming met betrokken interne en externe partijen

Eisen

  1. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met toezicht en handhaving in bestuurlijk gevoelige of ondermijningsgevoelige contexten. Dit moet blijken uit het CV.
    6p

  2. Kandidaat heeft kennis van, en ervaring met het toepassen van handhavingsmaatregelen op basis van wet- en regelgeving. Dit moet blijken uit het CV.
    6p

  3. Kandidaat heeft ervaring met juridische advisering richting bestuurders, het opstellen van bestuurlijke adviezen of het voorbereiden van besluitvorming. Dit moet blijken uit het CV.
    4p

Wensen

  1. Kandidaat is communicatief vaardig. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Kandidaat voldoet aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Kandidaat voldoet enigzins aan genoemde competentie (2 Punten)

    • Kandidaat voldoet helemaal niet aan genoemde competentie (0 Punten)

  2. Kandidaat heeft een stevige persoonlijkheid en kan professioneel opereren onder druk. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Kandidaat voldoet aan de genoemde competenties (4 Punten)

    • Kandidaat voldoet enigszins aan de genoemde competenties (2 Punten)

    • Kandidaat voldoet helemaal niet aan de genoemde competenties (0 Punten)

  3. Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    7p

Gesprekken
Gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 3 juli a.s. Gesprekken voeren we bij voorkeur live op het gemeentehuis in Zevenbergen. Hoewel we niet kunnen voorspellen of kandidaat wordt uitgenodigd, is het fijn als hier rekening mee wordt gehouden.

VOG
Als onderdeel van de opdracht vragen wij een VOG (algemeen screeningsprofiel, onderdelen 11-12-13) die bij de aanvang van de opdracht niet ouder is dan 2 maanden. De VOG moet op verzoek direct aan ons overlegd kunnen worden. Indien er een VOG moet worden aangevraagd, dan worden de kosten hiervoor door ons vergoed.

Let op!:
Deze opdracht kan niet worden ingevuld door een ZZP’er (wet DBA/VBAR). Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. Wij vragen u om de "Verklaring detachering in loondienst" toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.