Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker interne controle /financiën

gemeente Ooststellingwerf

Het Oost 11, 8431 LE Oosterwolde, Nederland

Sluit over 8 dagen
100 4 Friesland

Begindatum:

25 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

4

Publicatiedatum:

4 aug 2025

Omschrijving

Binnen de gemeente Ooststellingwerf hebben we soms behoefte aan een expert op het gebied van de gemeentelijke financien en interne controle. In de periode eind augustus t/m december zoeken we iemand die samen met onze eigen VIC-medewerker de interne controle kan uitvoeren.We willen een stevige gesprekspartner en adviseur die naast zijn inhoudelijke vakkennis klanten kan meenemen in het effectiever en efficienter maken van de organisatie. Wij zoeken iemand die zijn of haar mannetje staat in gesprekken met bestuur, directie en management. Iemand die houdt van verandering en dynamiek, maar ook rust en structuur brengt. En die weet hoe het is om in een krachtenveld van omgeving,(politiek) bestuur en organisatie te opereren. Een enthousiaste persoonlijkheid die stevig met twee benen op de grond staat. Werksfeer en samenwerking vinden we heel belangrijk. NB. we hebben op dit moment een voorkeurskandidaat.

Verantwoordelijkheden

Je bent een natuurlijke sparringpartner van een aantal organisatieonderdelen / teams.
Je voert een aantal onderdelen uit van de interne controle.

Resultaten

De kandidaat is inzetbaar vanaf 25 augustus 2025 tot en met 31 december 2025 voor 4 uur per week.
De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

Eisen

  • Minimaal 7 jaar werkervaring op het gebied van interne controle binnen meerdere gemeentes
  • HBO/WO niveau
  • Ruime aanvullende financiele en gemeentelijke opleidingen
  • Gemeentelijke ervaring met projectmatig werken
  • Je hebt een positieve instelling, je bent communicatief vaardig en hebt een proactieve houding. Je bent kritisch en denkt in oplossingen

Wensen en competenties

Wensen

Competenties

Organisatie en team

Binnen de gemeente Ooststellingwerf hebben we soms behoefte aan een expert op het gebied van de gemeentelijke financien en interne controle. In de periode eind augustus t/m december zoeken we iemand die samen met onze eigen VIC-medewerker de interne controle kan uitvoeren.We willen een stevige gesprekspartner en adviseur die naast zijn inhoudelijke vakkennis klanten kan meenemen in het effectiever en efficienter maken van de organisatie. Wij zoeken iemand die zijn of haar mannetje staat in gesprekken met bestuur, directie en management. Iemand die houdt van verandering en dynamiek, maar ook rust en structuur brengt. En die weet hoe het is om in een krachtenveld van omgeving,(politiek) bestuur en organisatie te opereren. Een enthousiaste persoonlijkheid die stevig met twee benen op de grond staat. Werksfeer en samenwerking vinden we heel belangrijk. NB. we hebben op dit moment een voorkeurskandidaat.

Gespreksinformatie

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur