Telvorenstraat, 8061 CB Hasselt, Nederland
Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 sept 2026Uren per week:
28 - 36Publicatiedatum:
1 aug 2025nerzijds heb je in een inhoudelijke control functie en anderzijds ben je een bouwer die begrijpt dat voor een duurzame bedrijfsvoering, proces- en rapportageverbeteringen doorgevoerd kunnen worden voor het Sociaal Domein. Daarin ben je de rechterhand van de concernmanager en trek je samen op met onze financieel adviseur Sociaal Domein. In jou schuilt een adviseur die gemakkelijk verbinding maakt en er energie van krijgt om informatie en cijfers te doorgronden en deze inzichtelijk te maken voor non-financials. Daarbij is het sturen op en faciliteren van (deel)budgethouders van belang waarbij een ieder goed in positie gebracht wordt. Rolduidelijk en eigenaarschap spelen daarbij een belangrijke rol.
Voor het sociaal Domein is een integraal project gestart waar financiën een onderdeel van is. In die rol neem je ook deel aan het project.
Met jouw kennis, kunde en ervaring adviseer jij gevraagd en ongevraagd de specialisten van de eenheid. Jij bent het financiële geweten van de eenheid Sociaal Domein, bewaakt de realisatie, geeft inzicht in middelen en mensen. De vragen vanuit de eenheid weet jij goed en helder te beantwoorden en te onderbouwen. In deze rol is er periodiek overleg met jouw directe collega’s, de concernmanager, concerncontroller, de portefeuillehouder en waar nodig schuif je aan bij andere overleggen in de organisatie.
De opdracht houdt in:
de ondersteuning van de eenheid Sociaal Domein bij alle financiële handelingen. Jij bent de vraagbaak voor de eenheid. Hierbij draag je ook zorg voor het meer grip krijgen door aan de ‘voorkant’ te sturen i.p.v. aan de ‘achterkant’;
de bewaking van de planning en kwaliteit van de P&C cyclus en daarmee zorgen dat de eenheid Sociaal Domein tijdig aansluit op de centrale planning;
het leveren van onderbouwingen voor afwijkingen en toelichtingen voor de P&C producten;
de inkooptrajecten, toetsen of de opdracht en de te hanteren financiële kaders goed worden toegepast. Ook geef jij direct advies op de basisgrenzen van aanbestedingen;
de procesoptimalisatie, rolduidelijkheid en eigenaarschap binnen de eenheid Sociaal Domein en zoek je hierin de samenwerking/aansluiting op met het team financiële administratie;
het meedenken en advies geven over voorstellen en projecten om te komen tot volledige, resultaatgerichte en financieel sluitende voorstellen;
het deelnemen aan organisatie-brede projecten of nieuwe projecten;
het bewaken van de acties die nodig zijn voor de interne beheersing en het risicomanagement;
opstellen van kwartaalrapportages, (project)begrotingen.
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.
Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: menselijke maat, oog en oor voor iedere stem, sterke samenwerking, dienstbaarheid en kwaliteit.
Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.
Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Voor de zzp'er
De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
De gemeente vraagt om een maandelijkse facturatie met prestatieverklaring.
‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Word niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)