Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland
Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
30 apr 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
16 apr 2024Organisatie
We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega’s, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 550 collega’s biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.
Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!
Trainee Beheerder omgevingsplannen/geo-informatie
36 uur per week
De uitdaging
De gemeente Oosterhout is een ondernemende stad die samen met haar inwoners en ondernemers werkt aan de Toekomstvisie 2030. Dit brede draagvlak is van groot belang. Want voor veel opgaven die voortvloeien uit deze Toekomstvisie, staat de gemeente niet alleen aan de lat. Denk hierbij aan een aantrekkelijk woningbouwprogramma, een goed ondernemersklimaat en een goede afstemming tussen arbeidsmarkt en onderwijs. Ook een goede samenwerking binnen de regio en het onderhouden van contacten hierin speelt een belangrijke rol.
Dit draag jij bij
Je bent verantwoordelijk voor het proces van bijhouding en actualisatie van de ruimtelijke objecten van omgevings- en de bestemmingsplannen;
Je verzorgt het opstellen, ondersteunen en inhoud geven aan de inrichting en uitvoering van werkprocessen voor de ruimtelijke objecten;
Je bent verantwoordelijk voor de metadatering en de kwaliteitsborging van de (ruimtelijke)gegevens binnen de datacatalogus;
Je geeft adviezen omtrent de ruimtelijke objecten bij RO relevante opbouw van omgevings- en bestemmingsplannen;
Je verzorgt en bewaakt het proces van de aanlevering van plannen aan de LVBB en Ruimtelijkeplannen.nl;
Je signaleert en borgt de kwaliteitsaspecten vanuit het Kwaliteitsdashboard Ruimtelijke plannen;
Je verricht zonnestudies en 3D visualisaties tbv projecten;
Je verzorgt GIS analyses;
Je verstrekt in- en extern informatie uit diverse Geo-informatiebestanden;
Je verricht overige binnen het team c.q. de taakgroep voorkomende werkzaamheden.
Je kwaliteiten
Je hebt MBO+ werk- en denkniveau;
Je hebt 1 tot 3 jaar ervaring/affiniteit met het opbouwen van bestemmingsplannen;
Je hebt kennis van ruimtelijke standaarden en richtlijnen (IMRO en STOP/TPOD), ervaring met Rototaal/Rx.Zone/Rx.Base, Microstation, GIS en Adobe CC en SketchUP;
Je hebt kennis en ervaring met gemeentelijke processen van de omgevingswet en de voor deze functie relevante geautomatiseerde systemen.
Overige informatie
We zijn op zoek naar een trainee die bereid is om on the job te leren met voldoende digitale vaardigheden, kennis heeft van datagestuurd werken en iemand die past in team van geo-informatie;
Het betreft een nieuwe functie gelet op nieuwe omgevingswet.
De functie is ingeschaald in salarisschaal 8 van de CAO Gemeenten;
In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er;
Aanleveren van een VOG verklaring is verplicht;
Thuiswerken in overleg;
Eisen
In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Bent u daarmee akkoord? (bij akkoord wordt aan de eis voldaan).
De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. De leverancier vraagt een nieuwe VOG aan bij Justis op screeningsprofiel 11, 12, 13 en 41 en kan deze eenmalig declareren via inhoudingen/vergoedingen in de opdracht. De VOG dient op naam van de leverancier te staan en de functietitel genoemd in deze aanvraag moet opgenomen zijn in de VOG. Bij aanlevering mag de VOG niet ouder zijn dan 2 maanden. Als de VOG niet aan deze criteria voldoet wordt deze afgewezen en dient er op eigen kosten een nieuwe VOG aangevraagd te worden door de leverancier.
Indien drie weken na start dossiervorming nog geen VOG is aangeleverd volgt een automatische urenrestrictie. Uren kunnen dan niet meer geschreven en uitbetaald worden.
De kandidaat heeft 0-1 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
De kandidaat heeft MBO+ werk- en denkniveau.
De kandidaat heeft 0-1 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit het CV.
Het maximum uurtarief bedraagt € 90,-
De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).
Wensen
De kandidaat heeft een afgeronde MBO opleiding, bij voorkeur richting geo en/of ruimtelijke ordening. Dit moet blijken uit de CV.
De kandidaat heeft kennis van ruimtelijke standaarden en richtlijnen (IMRO en STOP/TPOD), ervaring met Rototaal/Rx.Zone/Rx.Base, Microstation, GIS en Adobe CC en SketchUP. Dit moet blijken uit het CV.
De kandidaat heeft kennis en ervaring met gemeentelijke processen van de omgevingswet en de voor deze functie relevante geautomatiseerde systemen.
Competenties: Zie PDF.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.