Begindatum:
14 jul 2025Einddatum:
14 okt 2025Uren per week:
16-32 uur per weekPublicatiedatum:
19 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Olst-Wijhe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Olst-Wijhe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 19.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.
Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?
Opdracht
Voor ons team Ruimte en Samenleving zoeken wij een beleidsmedewerker jeugd: Het team richt zich op beleidsontwikkeling en -uitvoering. We zijn verantwoordelijk voor o.a. de beleidsterreinen wonen en landelijk gebied, ruimtelijke ordening, duurzaamheid, klimaatadaptatie, sport, zorg en gezondheid, welzijn, onderwijs, jeugd, cultuur, recreatie en toerisme, kernenbeleid, economie, openbare orde en veiligheid.
We zoeken een interim beleidsmedewerker ter vervanging wegens ziekte. De beleidsmedewerker jeugd werkt nauw samen met de coördinator jeugd, de beleidsmedewerker publieke gezondheid en de beleidsmedewerker onderwijs.
Opdracht
Taken
Je informeert en adviseert bestuur en collega’s over het brede terrein van jeugdhulp, preventie en de aansluiting op het onderwijs.
Je vertegenwoordigt onze gemeente in regionale ambtelijke overleggen en adviseert onze bestuurder ten behoeve van de regionale bestuurlijke overleggen.
Specifiek draag je in de komende periode zorg voor de bestuurlijke advisering over de aanstaande fusie tussen het Regionaal Serviceteam IJsselland en de GGD IJsselland.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker jeugd binnen een gemeentelijke instelling;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Beschikbaar in juli/augustus/september (niet meer dan 1 week vakantie) (10 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker op het gebied van jeugd binnen een gemeentelijke instelling (20 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het samenwerken met diverse partners in regionaal verband op het gebied van jeugd binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen de beleidsterreinen sport, zorg en gezondheid, welzijn, onderwijs, jeugd, cultuur en recreatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het adviseren over interne en externe beleidsvraagstukken op het gebied van jeugd (25 punten).
Competenties
In het bezit van een politiek-bestuurlijke antenne en communicatief sterk
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9/10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 7 juli 2025 vanaf 14:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 3 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).