Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
23 jul 2025Is de omgevingswet niet nieuw voor je en ga je graag een mooie uitdaging aan? Dan ben jij de verbindende schakel die wij zoeken!
Wij zoeken iemand die aanpreekpunt wordt namens de gemeente voor initiatiefnemers voor vragen binnen het ruimtelijke domein. Vanaf het beginstadium van ideeen tot aan het vaststellen van het plan begeleid jij de ruimtelijke procedures en stappen. Je gaat in overleg met inwoners, bedrijven en agrariers over ruimtelijke ideeen en initiatieven. Dit doe je in samenwerking met interne specialisten en externe organisaties. Daarnaast heb je het nodige overleg met initiatiefnemers, je collegas en derden. Je kan denken aan onderstaande projecten:
Je kan zelfstandig ruimtelijke plannen beoordelen van initiatiefnemers en je bent in staat om zelfstandig ruimtelijke procedures te begeleiden. Je functioneert als de verbindende schakel tussen de verschillende afdelingen in de gemeente. Je hebt kennis van de Omgevingswet en bent betrokken bij de invoering daarvan in de gemeente. Daarnaast adviseer je collegas bij het maken van ruimtelijke en juridische afwegingen op het terrein van bouwen en het gebruik van gronden. Ook draag je je steentje bij aan het ontwikkelen van nieuw ruimtelijk beleid.
Globale werkzaamheden beleidsmedewerker ruimtelijke ordening
Het accent ligt op planologie, maar affiniteit met juridische vraagstukken en enig gevoel voor stedenbouwkundige aspecten is ook erg gewenst.
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek:
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 augustus 2025 van 13.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 20 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).