Projectleider Omgevingsvisie en Dorpskwaliteitsgidsen

Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen, Nederland

Sluit over 26 dagen
115 20 tot 24 Gelderland

Begindatum:

25 aug 2025

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

17 jul 2025

Omschrijving

Eind 2026 dient de omgevingsvisie Brummen te worden vastgesteld. In 2023 zijn we gestart met het opstellen van de Omgevingsvisie 2.0. Begin 2025 hebben we het contract met de aanbestede partij tot het schrijven van de omgevingsvisie beëindigd. In mei zijn we met een ander bureau aan de slag gegaan. Er zijn al veel stappen gemaakt, maar er moeten er ook nog veel worden gezet. 

Daarnaast moet uiterlijk Q4 dit jaar de Dorpskwaliteitsgidsen (Nota Ruimtelijke Kwaliteit) zijn vastgesteld door onze gemeenteraad. De concepten (opgesteld door het Gelders Genootschap) worden op dit moment ter inzage gelegd. De inspraak van inwoners op een aantal septemberavonden is reeds gepland. Om zowel het traject naar de nieuwe omgevingsvisie als de Dorpskwaliteitsgidsen verder te begeleiden zijn we op zoek naar een projectleider. 

Doel van de opdracht

  • Het begeleiden van de totstandkoming en bestuurlijke vaststelling van de Omgevingsvisie Brummen eind 2026.

  • Het begeleiden van de totstandkoming en bestuurlijke vaststelling van de Dorpskwaliteitsgidsen Q4 2025.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Voorzitten van de project- en kerngroep Omgevingsvisie

  • Uitvragen en ophalen advies van collega’s

  • De stuurgroep Omgevingsvisie voorzien van juiste informatie ter besluitvorming

  • Opstellen en begeleiden college- en raadstukken, inclusief portefeuillehoudersoverleggen en desgevraagd toelichting in het college en tijdens raadsbehandeling

  • Contacten met stakeholders

  • Contacten met opstellende bureau’s

  • Inwonersavonden Dorpskwaliteitsgidsen

  • Inwerken nieuwe collega op deze functie

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Omgevingsvisies bij gemeenten;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van welstandsnota's bij gemeenten;
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken. Van projectinitiatief komen tot een projectplan en uiteindelijk realisatie (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
  • Aantoonbare ervaring als projectleider in een gemeentelijke context;
  • Een maximum uurtarief van 115 exclusief btw, inclusief woon-werk verkeer en fee flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Omgevingsvisies bij gemeenten (40 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van welstandsnota's bij gemeenten (30 punten);
  • Aantoonbare ervaring met projectmatig werkenbij een gemeente. Van projectinitiatief komen tot een projectplan en uiteindelijk realisatie (30 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling/schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Tactisch gedrag
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren
  • Politiek sensitief

Organisatie en team

De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.

De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 19 augustus 2025 vanaf 10:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 15 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg te bepalen
Is hybride werken mogelijk: Ja

Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur