Projectleider voor het project samenwerking opstellen omgevingsplannen

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 16 - 20 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

14 jun 2025

Organisatie
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek:
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Omschrijving van de opdracht
Gemeenten hebben de wettelijke verplichting om uiterlijk op 1 januari 2032 een vastgesteld gemeentebreed omgevingsplan te hebben. Dit is één document voor het gehele gemeentelijke grondgebied met alle regels voor de fysieke leefomgeving (bestemmingplannen, regels uit lokale verordeningen en regels vanuit het Rijk, de zogenaamde bruidsschat). Het opstellen van het omgevingsplan is voor gemeenten een zeer grote klus qua complexiteit, doorlooptijd, inzet en middelen.

Voorbereiden beslis- en andere documenten:

  • Aansturing van de uitvoering van projectactiviteiten Operationele sturing van de projectmatige activiteiten op basis van geld, organisatie, tijd, informatie en kwaliteit (gotik);

  • Betrokkenen stimuleren voor het bereiken van resultaten;

  • Het voorzitten van de projectgroep Opdrachtgever voor RO-bureau (operationeel)

Belangrijkste taken en projecten:
Het opstellen van een gemeentebreed omgevingsplan is een meerjarig traject dat tot 1 januari 2032 kan lopen. Het exacte tijdspad moet gedurende het traject duidelijk worden. Samenwerking is een proces dat zich moet ontwikkelen en bewijzen vandaar dat we het samenwerkingsproject in fasen opdelen. De eerste fase loopt tot 31 december 2026. Hieronder beschrijven we de vijf onderdelen van de samenwerking in fase 1. Deze variëren qua complexiteit en doorlooptijd. Onderdeel I. Opstellen omgevingsplannen
Dit onderdeel bestaat uit de volgende stappen:

  • I.I Opstellen casco en basisopzet;

  • I.II Opstellen uitgangspunten;

  • I.III Opstellen stappenplan;

  • I.IV Opstellen pilot omgevingsplan (incl. structuur);

  • I.V Opstellen plan van aanpak voor vervolg;

  • Daarnaast worden diverse rollen, functies en applicaties ingericht door de projectleider (onderdelen 2 t/m 5).

Gewenste resultaten en de deadlines:

  • Opstellen omgevingsplannen;

  • Inrichten rol regelanalist;

  • Inrichten rol planregisseur;

  • Inrichten Geo-advies;

  • Inrichten technisch en functioneel beheer applicaties.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting planologie, ruimtelijke ordening of sociale geografie;

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider en/of programmamanager omgevingsplannen in de afgelopen 10 jaar;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo bachelor niveau richting planologie, ruimtelijke ordening of sociale geografie (20 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider en/of programmamanager omgevingsplannen binnen samenwerkende gemeenten (benoem expliciet bij welke gemeenten deze werkervaring is opgedaan) (40 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van omgevingsplannen binnen vergelijkbare plattelandsgemeenten (+/- 20.000 inwoners) (30 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een samenwerkingsproject gericht op het opstellen van een gemeentebreed omgevingsplan (benoem bij welke gemeenten deze ervaring is opgedaan) (10 punten).

Competenties

  • Zelfstandig kunnen werken;

  • Teamspeler;

  • Doorpakker.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 23 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur