Beleidsadviseur Sociaal Domein

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
102 24 - 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

27 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie  
Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek: 
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt! 

Het team:
Het team Samenleving bestaat uit ruim 25 enthousiaste en gedreven (beleids)medewerkers. Naast jeugd, Wmo, Participatie en inkomen, beschermd wonen, zijn onderwijs, welzijn, sport, gezondheid, cultuur en subsidies belangrijke werkvelden binnen het team. 

Omschrijving van de opdracht 
Wij zoeken naar een veelzijdige en kundige beleidsadviseur sociaal domein die op een aantal thema’s  in het sociaal domein taken van beleidsadviseurs kan overnemen. Het gaat om de thema’s: 1) beschermd wonen & maatschappelijke opvang, 2) Aanpak Voorkomen Escalatie, 3) een bijdrage leveren aan het uitvoeren van maatregelen om de kosten op jeugd en wmo terug te dringen, 4) participatie en werk, 5) leerlingenvervoer. Dit verzamelpakket van essentiële ondersteuning in het sociaal domein is voor de duur van 7 maanden, waarbij de eerste 4 maanden voor 36 uur per week en de laatste 3 maanden voor 24 uur per week. 

Dit zijn de belangrijkste onderdelen van je opdracht:  

  • Optreden als beleidsadviseur, het adviseren van het college en (mede) regie voeren op de gebieden beschermd wonen & maatschappelijke opvang, preventie & welzijn 

  • Aanspreekpunt en contractmanagement binnen en buiten de organisatie op de gebieden beschermd wonen & maatschappelijke opvang, preventie & welzijn 

  • Deelnemen aan regionaal overleggen op het gebied van beschermd wonen & maatschappelijke opvang 

  • Meewerken aan schrijven van nieuw regionaal mo/bw beleid en het schrijven van een lokale uitvoeringsplan MO/BW 

  • Implementeren van de Aanpak Voorkomen Escalatie (AVE) 

  • Uitvoering geven aan het college uitvoeringsprogramma 

  • Gezien de beleidsdoelstellingen en de financiële uitdagingen op het gebied van jeugd en wmo zijn wij bezig met het inventariseren en uitwerken van maatregelen om beleidsdoelstellingen te behalen, uitgaven terug te dringen en te monitoren. Maatregelen variëren van afspraken met de toegang jeugd (CJG) en wmo tot onderzoeken van mogelijkheden voor een algemene voorziening op een onderdeel van de wmo. Wij kunnen jou vragen een of meerdere maatregelen uit te werken en daarmee aan de slag te gaan. 

  • Taken op het gebied van werk en participatie, zoals: implementeren van de Regionale uitvoeringsafspraken Jobcoaching; uitvoeren communicatieplan van de Ontwikkelfondsen; vullen van de EVA instrumentengids. 

  • Taken op leerlingenvervoer 

Vereisten / knock-outcriteria 

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsadviseur sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling;

  4. Kandidaat is beschikbaar voor 36 uur gedurende 4 maanden, daarna is de kandidaat beschikbaar voor 24 uur gedurende de rest van de opdracht;

  5. Een maximaal uurtarief van €102,- excl. btw en incl reiskosten woon-/ werkverkeer;

Selectiecriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in een sociale richting (10 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling (50 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van bestuur en burgemeester in het sociaal domein (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (40 punten).

Competenties 

  • Communicatief vaardig in woord en geschrift

  • Politieke sensitiviteit

  • Samenwerkingsgericht

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.   

Benodigd aantal professionals 
1, 24 - 36 uur per week in eerste vier maanden, daarna 24 uur in drie maanden  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr  
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee 

Planning 
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hierover bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie 

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen. 

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.  

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Oldebroek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Oldebroek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is". 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.