We zijn binnen het domein Samenleving op zoek naar een:Klantmanager Inkomen28-36 uurHier kom je te werkenEen team van betrokken en deskundige klantmanagers die de klant centraal stellen en vanuit een dienstverlenende gedachte uitvoering geven aan de gemeentelijke sociale zekerheidswetten. Je belangrijkste taken
- Verstrekt informatie over sociale uitkeringen, wetten en regelingen;
- Beoordeelt en toetst aanvragen levensonderhoud op basis van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en Bbz2004 op juistheid en volledigheid, tot en met afgifte beschikking.
- Behandelt aanvragen bijzondere bijstand en overige minimaregelingen tot en met afgifte beschikking.
- Toets met behulp van heronderzoeken de rechtmatige verstrekking van uitkeringen
- Onderzoekt fraudesignalen en pleegt hiervoor huisbezoeken eventueel in samenwerking met de opsporingsfunctionaris fraudebestrijding.
- Afhandelen aanvragen levensonderhoud Particitiewet en aanvragen bijzondere bijstand, heronderzoeken rechtmatigheid en indien nodig fraudeonderzoeken.
Wat breng je mee?
- Gemeentelijke ervaring van minimaal twee jaar als klantmanager inkomen;
- Een afgeronde HBO opleiding in de richting van sociaal juridische dienstverlening;
- Aantoonbare kennis en ervaring van de wet- en regelgeving van de Participatiewet;
- Recente ervaring met gemeentelijke programma’s
Functie is ingeschaald in salarisschaal 9