Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Kwartiermaker Financiën Regiodeal/ Interne projecten O&E

Koningstraat 13, 9101 LP Dokkum, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 32 Friesland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

26 jun 2025

Omschrijving

Opdracht omschrijvingAlle ruimte voor jouBij de gemeente Noardeast-Fryslan mag je werken zoals jij wilt. Wij schetsen de kaders, jij vult in. We geven je volop kansen om jouw talenten in te zetten. We vertrouwen op je vakmanschap. Vrijheid en verantwoordelijkheid vinden we vanzelfsprekend. Binnen onze gemeente is er ruimte voor het tijdelijk invullen van de gecombineerde functie Kwartiermaker Financien Regiodeal /Interne projecten O&E [1]. Samen met onze partners hebben we deals gesloten met het Rijk over de inzet van middelen, kennis en inzet van het Rijk gekoppeld aan regionale middelen, kennis en inzet door gemeenten en maatschappelijke partners. Jij vervult de rol van kwartiermaker op financieel gebied (24 uur per week). Daarnaast werk je in het cluster Omjouwing en Ekonomy als Adviseur Interne projecten en draag je bij aan de ontwikkeling van de financiele kaders (8 uur per week). Kortom, een uitdagende, gevarieerde klus.

Zo draag jij bij aan onze gemeenteAls kwartiermaker en financial ben jij gesprekspartner voor besturen, (externe) stakeholders en collegas. Je adviseert op financieel gebied en draagt bij aan de financiele organisatie. Je ondersteunt de collegas van Omjouwing en Ekonomy en de collega's van Finansjeel Belied t.a.v. de interne projecten.

Verantwoordelijkheden

  • Als kwartiermaker financien werk je aan de financiele opzet en uitvoering van de Regiodeal, je bent daarbij de gesprekspartner voor de samenwerkende partners in de Regiodeal;
  • Advisering t.a.v. de verdere ontwikkeling van de P&C-producten;
  • Ondersteuning bij de kwaliteit van adviezen in de organisatie over bedrijfseconomisch en financieel beleid;
  • Advisering bij het opstellen en actualiseren van diverse financiele (beleids)documenten;
  • Het toetsen van projectplannen, rapporteren en analyseren van de voortgang van projecten en het evalueren van de financiele eindresultaten.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding in de richting van Financien & Control of Bedrijfskunde.
  • Je beschikt over kennis van Centric applicaties, in het bijzonder Key2Financien en Cognos en kunt goed omgaan met computerprogrammas zoals Microsoft Excel;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het werken in of voor een gemeente;
  • Je hebt goed ontwikkelde analytische vaardigheden;
  • Je bent zowel mondeling als schriftelijk communicatief vaardig;
  • Je bent proactief en vasthoudend en bent een sterke persoonlijkheid.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) is een belangrijk.

Competenties

  • Accuraat, zorgvuldig en weet goed prioriteiten te stellen in je werkzaamheden.
  • Samenwerken is voor jou vanzelfsprekend en dankzij jouw uitstekende communicatieve vaardigheden zorg je voor acceptatie en draagvlak van voorstellen.

Organisatie en team

Je gaat aan de slag vanuit de eenheid Finansjeel Belied, een gezellig, ervaren en hardwerkend team. Wij zijn de sparringpartner voor onze organisatie en jouw werk richt zich op de financiele ontwikkeling.

[1] De Regiodeal is een samenwerking tussen de gemeenten De Fryske Marren en Sudwest-Fryslan de provinsje Fryslan en het Wetterskip Fryslan. Door te investeren in specifieke projecten investeren we in de brede welvaart in onze regio.

Gespreksinformatie

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd voor de duur van zes maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur