Woonbegeleiders Opvanglocaties (22)

Mariënburg 30, 6511 PS Nijmegen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 50,00 28 - 36 uur flexibele inzet Gelderland

Begindatum:

1 jun 2024

Einddatum:

31 mei 2025

Uren per week:

28 - 36 uur flexibele inzet

Publicatiedatum:

9 mei 2024

Opdracht omschrijving

De gemeente Nijmegen opent vanaf 1 juni 2024 tot en met 31 mei 2025 een tijdelijke gemeentelijke opvang (TGO) in Nijmegen Noord voor 400 asielzoekers. De opvang van vluchtelingen in de gemeente Nijmegen is georganiseerd in samenwerking met het COA, diverse maatschappelijke organisaties, lokale vrijwilligersorganisaties en meerdere andere partners en instanties. Samen zorgen we ervoor dat de bewoners zich veilig en welkom voelen en bieden we een tijdelijke woonplek. Voor de werkzaamheden op deze TGO zijn we op zoek naar Woonbegeleiders. Als Woonbegeleider heb je een grote verantwoordelijkheid in het creëren en behouden van een fijne, rustige, veilige en leefbare woonomgeving voor de bewoners. 

Als woonbegeleider ben je het eerste aanspreekpunt voor de bewoners met vragen en ondersteunt hen met praktische zaken zoals: afspraken maken, de weg wijzen naar de juiste instanties en voorlichting geven. Je bent een mensenmens en kan je goed inleven in andere culturen en gewoonten en je daarnaar verhouden. Je bent empathisch in je omgang met bewoners, maar ook je collega’s.

Als woonbegeleider ga je uit van de eigen kracht van bewoners Zo activeer en stimuleer je zonder zelf het voortouw te nemen, zodat ze de kans krijgen zichzelf te ontwikkelen.  Je staat als professional het dichtste bij de bewoners en je fungeert als de ogen en oren op de opvanglocatie en signaleert spanningen en afwijkend gedrag. Belangrijk is dat je goed persoonlijke afstand kan bewaren. Je hebt er geen moeite mee om bewoners aan te spreken op ongepast gedrag of nee verkopen. Je bent flexibel en weet prima om te gaan met druk die je kunt ervaren door de veelheid aan binnenkomende vragen en problemen en bijbehorende emotionele omstandigheden. Je bent een teamplayer en durft feedback te ontvangen en te geven aan collega’s.

Verantwoordelijkheden

  • Je onderhoudt de dagelijkse contacten met een vaste groep bewoners;

  • Je signaleert en rapporteert over hun welbevinden, zowel op individueel als op collectief niveau;

  • Je stimuleert bewoners om actief te zijn;

  • Je bemenst de infobalie;

  • Je registreert de aanwezigheid van bewoners bij de eetshifts en de meldplicht;

  • Je verwijst en/of verbindt de bewoners naar de juiste instanties;

  • Je werkt goed en professioneel samen met alle collega’s.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juni 2024 tot en met 31 mei 2025 voor 28 tot 36 uur per week met flexibele werktijden. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)

Je hebt door opleiding en/of werkervaring minimaal MBO 4 werk- en denkniveau;

Je hebt aantoonbaar minimaal 12 maanden werkervaring in het professioneel ondersteunen van en/of als begeleider/coach van vluchtelingen of andere specifieke doelgroepen in groepsverband;

Je bent in bezit van een geldige VOG 45 (Gezondheidszorg en welzijn van mens en dier) bij aanvang van de opdracht;

Je kunt aantonen dat je Nederlands spreekt/schrijft op minimaal B1-niveau;

Je bent akkoord met de flexibele werktijden tussen ca. 07.00 en 22.00 uur, je werkt ook in de weekenden en feestdagen.

40 %

Je hebt minimaal 12 maanden aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar in een soortgelijke rol met coördinerende taken: 1 jaar is 20%, > 2 jaar is 30%, > 3 jaar is 40%;

20 %

Je hebt minimaal 12 maanden aantoonbare werkervaring in de ggz, gezondheidszorg en/of verslavingszorg of met deze doelgroep;

10 %

Je spreekt Nederlands op B2- niveau en Engels op A2-niveau;

10 %

Overtuig ons van een kwaliteit/ervaring van jezelf, waarvan je denkt dat die kwaliteit nodig is voor jouw rol bij deze opdracht;

20 %

Je spreekt een of meerdere van onderstaande talen: Arabisch, Turks, Farsi/Dari, Tigrinya, Koerdisch, Somalisch, Spaans. Per taal 10%, maximaal 20%.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.